شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: لیورپول با پیروزی سه بر صفر مقابل ویارئال به فینال لیگ اروپا رسید و حریف سویا در این بازی شد.

Liverpool- Villareal

لیورپول که در بازی رفت و با گلی دیرهنگام به ویارئال باخته بود، در بازی برگشت در پنجشنبه شب (16 ارديبشهت) با نمایشی درخشان توانست حریف را در ورزشگاه آنفیلد با ۳ گل شکست دهد. برای لیورپول در این مسابقه سوریانو لیدو (گل به خودی)، دنیل استوریج و آدام لالانا گل زدند.

به گزارش بي بي سيِ، یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول پس از بازی گفت: "شب فوق‌العاده‌ای بود و یک نمایش عالی از سوی تیم من. عجب مسابقه‌ای بود. نیم ساعت اول مسابقه حسابی شور و اشتیاق داشتیم، اما در یک ربع آخر نیمه اول انگیزه‌مان را از دست دادیم. برنامه ما در نیمه دوم ادامه فوتبالی احساسی اما کمی معقولانه‌تر بود و در پایان باید بگویم که عالی بود."

سرمربی آلمانی لیورپول در مورد بازیکنان تیمش نیز گفت: "قبل از این که اینجا بیایم خیلی‌ها در مورد تیم حرف می‌زدند. بیشتر نظرها در مورد کیفیت تیم بود و این که بازیکنان خوبی جذب نشده‌‌اند. اما من به لیورپول آمدم برای این که به نظرم آن‌ها تیم خوبی داشتند و حالا هم که در فینال هستیم."

اما "زیردریایی زرد" (لقب ویارئال) با این که از هم اکنون حضورش را در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی کرده، نتوانست با حضور در دیدار نهایی، فینال لیگ اروپا را هم مانند فینال لیگ قهرمانان به مسابقه‌ای تمام اسپانیایی تبدیل کند.

در دیگر مسابقه نیمه ‌نهایی لیگ اروپا، سویا توانست در خانه، شاختار دونتسک را ۱-۳ (در مجموع ۳-۵) ببرد و برای سومین‌بار پیاپی به فینال لیگ اروپا برسد. سویا در دوره گذشته قهرمان این مسابقات شده است.

به این ترتیب لیورپول چهارشنبه (۱۸ مه/ ۲۹ اردیبهشت) باید در بازل سوئیس با سویا بازی کند. این سومین تقابل لیورپول با حریفی اسپانیایی در دیدار نهایی یک تورنمنت اروپایی است.

پیش از این لیورپول یک بار در سال ۱۹۸۱ در فینال جام اروپا با رئال مادرید بازی کرد و ۰-۱ برنده شد. یک بار هم در سال ۲۰۰۱ به مصاف آلاوس در فینال جام یوفا رفت و در پایان وقت‌های اضافه ۴-۵ بازی را برد.

 

کد خبر 332955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha