همشهری آنلاین: مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از تصویب درس «مهارت‌های زندگی دانشجویی» در وزارت علوم و ارائه آن از مهر ماه ۹۵ به دانشجویان خبر داد.

کلاس درس

به گزارش مهر، دكتر حمید یعقوبی با بیان اینکه درس مهارت‌های زندگی دانشجویی به صورت دو واحدی و درس اختیاری ارائه می‌شود، افزود: این درس در آخرین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی درسی وزارت علوم که در تاریخ 28 فروردین‌ ماه 95 برگزار شد به تصویب رسید و در مرحله ابلاغ به دانشگاه‌ها قرار دارد. پس از ابلاغ از مهر ماه 95 آماده ارائه به دانشجویان است.

وی از ارائه این درس در همه دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی خبر داد و گفت: درس مهارت‌های زندگی دانشجویی در مقطع کارشناسی همه دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی شامل دانشگاه‌ آزاد، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه پیام‌نور و... ارائه می‌شود.

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در ادامه درمورد مباحثی که در درس مهارت‌های زندگی دانشجویی به آن پرداخته می‌شود، توضیح داد: بخشی از مباحث،مهارت‌هایی است که سازمان جهانی بهداشت وابسته به سازمان ملل توصیه کرده است. این مهارت‌های پایه شامل هم‌دلی، خودآگاهی، مدیریت استرس، مدیریت خشم، مدیریت هیجانات منفی، تفکر خلاق، حل مساله، تفکر نقادانه، ارتباط موثر و روابط بین فردی می‌شود.

یعقوبی خاطرنشان کرد: علاوه بر اين، بعضی از مسائل مانند مسائل تحصیلی، برنامه‌ریزی درسی، روابط بین فردی و ... در سرفصل این درس پیش‌بینی شده است.

کد خبر 332900

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha