یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۱
۰ نفر

گروه اجتماعی: معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: از این پس مقصران آتش‌سوزی ناشی از بخاری‌های غیراستاندارد، مدیر مدرسه و رئیس سازمان آموزش و پرورش آن استان است.

در حالی که مسئولان وزارت آموزش و پرورش اعلام کردند که بخاری‌های استاندارد جایگزین بخاری‌های چکه‌ای و غیراستاندارد در همه مدارس کشور شده است، رئیس سازمان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با فارس همچنان از بکارگیری بخاری های غیر استاندارد در سال تحصیلی 87-86 در مدارس شهرستان های استان تهران خبر داد.

به گفته علی یزدی خواه، امسال برای گرمایش یک هزار و 24 کلاس درس مناطق سردسیر آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از بخاری غیراستاندارد استفاده خواهدشد.

وی با اشاره به این که بخاری‌های غیراستاندارد در کلاس‌های درس مناطق حاشیه‌ای و روستایی مانند طالقان، اشتهارد، فیروز کوه و فشافویه قرار دارند اظهار داشت: حدود 100 میلیون تومان اعتبار نیاز است تا تمام کلاس‌های درس آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران دارای بخاری استاندارد شوند.

از سوی دیگر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش طرح این موضوع از سوی رئیس آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران را شوخی خواند و در واکنش به آن گفت: شاید با رسانه‌ها شوخی کرده باشد زیرا اعتبار لازم به وی داده شده است و موظف بوده که بخاری‌های غیراستاندارد را از مدارس حذف کند.

حبیب ا... بور بور افزود: ما به آموزش و پرورش استان‌ها بخشنامه دادیم ‌که اولویت اول سازمان‌ها، حذف بخاری‌های غیراستاندارد باشد و اگر این پول برای جای دیگر خرج شده است، باید رئیس سازمان پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: از این پس مقصران آتش‌سوزی ناشی از بخاری‌های غیراستاندارد، مدیر مدرسه و رئیس سازمان آموزش و پرورش آن استان است.

به گفته بوربور حدود 6 ماه پیش بخشنامه‌ای به سازمان‌های آموزش و پرورش سراسر کشور صادر شد که بر اساس آن باید  هر مدرسه‌ای که بخاری نفتی چکه‌ای، بخاری ذغالی و هر نوع بخاری قدیمی و غیراستاندارد دارد، تعویض شود. وی افزود: بر این اساس ما نباید شاهد مدارسی باشیم که بخاری غیراستاندارد دارند، شیشه کلاس درس شکسته است یا وضعیت مدرسه نامناسب است.

در این صورت این موضوع ضعف مدیر مدرسه را نشان می‌دهد.

بوربور در مورد نحوه جایگزینی بخاری‌های قدیمی و غیراستاندارد در مدارس گفت: جایگزینی این بخاری‌ها باید بر اساس شرایط هر مدرسه صورت گیرد، برای مثال در مدارس بزرگ دارای کلاس‌های متعدد این بخاری‌ها با رادیاتور و در مدارس یک یا دو کلاسه در روستاهای طالقان با یک بخاری استاندارد معمولی جایگزین می‌شوند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش همچنین از توزیع8 هزار بخاری لیزری با همکاری سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت در استان‌ها خبر داد و افزود: این بخاری‌ها سهمیه سال گذشته مدارس کشور بودند، اما به‌دلیل تعویق در توزیع تا پایان زمستان سال گذشته در سال تحصیلی جاری مورد استفاده مدارس قرار می‌گیرند.

وی اعلام کرد: علاوه بر این، 120 هزار بخاری لیزری و استاندارد دیگر نیز امسال تولید شده و آماده توزیع است که البته تفاهم‌نامه توزیع آن هنوز در سیر اداری وزارت نفت باقی مانده و اگر سرپرست فعلی این وزارتخانه نسبت به امضای این تفاهمنامه اقدام کند، این بخاری‌ها قبل از رسیدن فصل سرما در استان‌ها توزیع خواهند شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تأکید بر این که توزیع 120 هزار بخاری لیزری مشکلات سرمای مدارس استان‌ها را تا حد زیادی برطرف خواهد کرد، افزود: این بخاری‌ها می‌تواند به‌عنوان ذخیره در مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور توزیع شود تا  اگر بخاری‌های مدارس خراب شد، این مدارس مجبور به استفاده مجدد از بخاری‌های چکه‌ای نفتی نباشند.

وی اعلام کرد: علاوه بر این، مدیر هر مدرسه‌ای که دارای بخاری‌های چکه‌ای و غیراستاندارد است می‌تواند با هزینه خود نسبت به خرید بخاری‌های استاندارد اقدام و سپس هزینه کرد انجام شده را از سازمان آموزش و پرورش مربوطه اخذ کند.

سرویس بهداشتی مدارس

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در باره وضعیت سرویس‌های بهداشتی مدارس اظهار داشت: برای تعدادی از مدارس که سال گذشته اعلام شد سرویس بهداشتی ندارند،امسال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: باوجود این‌که 25 درصد از آن اعتبار تخصیص نیافته است اما به ادارات نوسازی مدارس تمام استان‌های کشور بخشنامه‌ کردیم که از اعتبارات خود برای تعمیر سرویس بهداشتی مدارس اقدام کنند.

بوربور اضافه کرد: اگر در استانی، مدرسه‌ای باشد که سرویس بهداشتی نداشته باشد باید اداره نوسازی آن استان پاسخگو باشد.

کد خبر 33287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز