همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرح ویژه تشدید برخورد با موتورسواران متخلف از روز یکشنبه(15مهر) در پایتخت خبر داد.

سردارهاشمی با بیان این خبر به ایسنا گفت: بر این اساس با موتورسیکلت‌های متخلف، از جریمه تا 6 ماه توقیف برخورد می‌شود.

سردار هاشمی افزود: بر این اساس با بهره‌گیری از حداکثر امکانات موجود و اعمال نظارت میدانی نسبت به تشدید برخورد با تخلفات موتورسیکلت‌سواران بویژه تخلفاتی همچون عدم توجه به فرمان پلیس، ایجاد صدای ناهنجار از اگزوست، حرکت در پیاده‌رو، حرکت در خلاف جهت، تردد با موتورسیکلت‌های فاقد پلاک، عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راکب و ترک نشین، انجام حرکات نمایشی، عبور از چراغ قرمز و ... برخورد جدی می‌شود.

وی تاکید کرد: براین اساس با موتورسیکلت‌هایی که راکب و ترک نشین آنها از کلاه ایمنی استفاده نکنند، به جد برخورد شده و ضمن اعمال جریمه 30 هزار ریالی، از تردد آن‌ها در کلیه معابر شهری و جاده‌ای نیز جلوگیری می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به این که موتورسیکلت‌هایی که ایجاد صدای ناهنجار از اگزوست داشته باشند، ضمن توقیف 3 ماهه یکصد هزار ریال جریمه می‌شوند، افزود: موتورسیکلت‌هایی که در پیاده‌رو حرکت می‌کنند نیز به مدت 3 ماه توقیف و 150 هزار ریال جریمه می‌شوند.

وی تصریح کرد: موتورسیکلت‌هایی که هر دو تخلف یاد شده را با هم داشته باشند نیز به مدت 6 ماه توقیف و 250 هزار ریال می‌شوند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به توقیف کلیه موتورسیکلت‌های فاقد پلاک و جریمه یکصد هزار ریالی آنها از روز یکشنبه، گفت: بدیهی است ترخیص این دسته از موتورسیکلت‌ها پس از انجام مراحل شماره‌گذاری و اختصاص پلاک میسر خواهد بود.

وی به برخورد جدی با حرکات مخاطره‌آمیز موتورسواران اشاره کرد و گفت: بر این اساس آن دسته از راکبان موتورسیکلت که اقدام به انجام حرکات نمایشی مانند دور زدن در جا، حرکت بر روی یک چرخ یا حرکات آکروباتی کنند 250 هزار ریال جریمه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: ترخیص موتورسیکلت‌های توقیف شده منوط به سپری شدن زمان توقیف و ارائه اسناد مالکیت، گواهی عدم خلاف، بیمه‌نامه و گواهینامه راکب خواهد بود.

از سوی دیگر سرهنگ سید هادی هاشمی، معاون عملیات ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا نیز گفت: از 15 مهر ماه مرحله اول طرح انضباط اجتماعی در عبور و مرور تکرار می‌شود و طی آن با موتورسواران متخلف به شدت برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: در این مرحله که به مدت یک ماه به طول می انجامد، ساماندهی و برخورد با تخلفات موتورسواران در دستور کار قرار گرفته است.

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: توصیه ما به راکبان موتورسیکلت‌ها این است که ضمن رعایت دقیق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، استفاده از کلاه ایمنی را برای خود و سرنشینان فراموش نکنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتیکه راکبان موتورسیکلت به انجام تخلفاتی از جمله رانندگی بدون گواهینامه و پلاک ،حرکت در پیاده رو، حرکت در لابلای خودروها و تولید صدای ناهنجار اقدام کنند ضمن اعمال قانون، موتورسیکلت آنها از 3 تا 6 ماه توقیف می‌شود.

کد خبر 33285

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز