سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۶ - ۰۷:۰۲
۰ نفر

مدت‌هاست که از ستاره‌های هنری خبری نیست؛ نه فیلمی از آنها اکران می‌شود و نه خبری ازشان در مطبوعات چاپ می‌شود.

انگار همه آنها ترجیح داده‌اند در خانه‌هایشان بمانند تا کسی از وجودشان مطلع نشود! اما این همه ماجرا نیست. آنها دور از هیاهو مشغول بازی در فیلم‌ها و تئاتر‌هایی هستند که سال آینده می‌تواند سالن‌های سینماها را پر از تماشاگر کند. کافی است مرور کوتاهی روی فیلم‌های در حال تولید بکنیم.

تردید و هملت
جمشید مشایخی و داوود رشیدی نیز به جمع بازیگران فیلم «تردید» اضافه شدند تا دومین فیلم بلند واروژ کریم‌مسیحی تبدیل به یکی از پربازیگرترین فیلم‌های چند سال اخیر سینمای ایران شود.

 این بازیگران نسل قدیم سینمای ایران به جمع هنرپیشگان جوانی چون بهرام رادان، محمدرضا فروتن، ترانه علیدوستی و مهتاب کرامتی پیوستند و به این ترتیب با در نظر گرفتن حضور بازیگرانی از نسل میانه مانند جمشید هاشم‌پور و بیتا فرهی باید «تردید» را کنجکاوی برانگیزترین تولید چند ماه اخیر سینمای ایران دانست.

 کریم مسیحی بعد از فیلم «پرده آخر» (از سال1369 تا امسال) نتوانسته فیلمی بسازد. او این بار بر اساس نمایشنامه هملت شکسپیر فیلمنامه‌ای نوشته که البته از سال80 قصد داشته آن را بسازد.

‌ترکیب رادان و فروتن به همراه ترانه علیدوستی مطمئنا می‌تواند همه را غافلگیر کند به‌خصوص که هملت این فیلم ایرانی، بهرام رادان و افیلیا هم علیدوستی است. محمدرضا فروتن درباره بازی‌اش در این فیلم می‌گوید: «به نظرم «تردید» بی‌شباهت به کار برجسته آقای کریم مسیحی یعنی «پرده آخر» نیست و به نوعی دستمایه معمایی آن فیلم در «تردید» نیز وجود دارد. کار ما تا 2 ماه و نیم دیگر ادامه دارد و فکر می‌کنم فیلم برای جشنواره فجر آماده شود.»

همیشه پای یک زن در میان است
قصه سیدمهدی شجاعی آن‌قدر جذاب و البته جنجالی بوده که کمال تبریزی را به فکر ساخت فیلمی از روی آن بیندازد. شجاعی ماجرای مردی را تعریف می‌کرد که همه به او اصرار می‌کنند تا دل از زن‌ها ببرد، چون هیچ امیدی به آنها نیست و زن‌ها همیشه باعث دردسر می‌شوند. این قصه دستمایه‌ای شد تا گروه تبریزی دست به کار ساخت آن بشوند. 

نقش مرد ساده‌دل را حبیب رضایی بازی می‌کند و مهران مدیری هم کسی است که مدام درباره زن‌ها به او اخطار می‌دهد. به این 2 بازیگر، گلشیفته فراهانی را هم اضافه کنید. فیلم هنوز کامل نشده اما احتمالا تا جشنواره آماده نمایش می‌شود.

کنعان و خیانت
ماجرای استاد دانشگاهی که دل به شاگرد جوانش باخته، قصه‌ای است که مانی حقیقی آن را برای ساخت در نظر گرفته است. در این فیلم هم بهرام رادان و ترانه علیدوستی نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند.

 «کنعان» دومین فیلمی است که این 2 ستاره در آن حضور دارند؛ اگرچه احتمالا برای دیدن فیلم باید چند ماهی صبر کرد.  مانی حقیقی بعد از ساخت 2 فیلم «آبادان» و «کارگران مشغول کارند»، این بار موضوعی را انتخاب کرده که بیش از جنبه‌های روشنفکری، قصه‌ای اجتماعی دارد و بر اساس دغدغه‌های امروز جامعه انتخاب شده است. به علاوه، حضور2بازیگر فیلم بعد از فیلم پلیسی «تردید» -اثری که هیچ ربطی به آن ندارد- جذاب است.

دایره زنگی
در چه فیلمی می‌شود مهران مدیری، محمدرضا شریفی‌نیا، امین حیایی، هدیه تهرانی، باران کوثری، نیما شاهرخ‌شاهی و گوهر خیراندیش را کنار هم قرار داد؟ هر کدام از این هنرپیشه‌ها می‌توانند باعث پرفروش شدن فیلمی شوند. اما پریسا بخت‌آور توانسته همه این افراد را کنار هم جمع کند تا فیلمی کمدی بسازد.

 او بعد از ساخت سریال «من یک مستاجرم» درصدد ساخت این فیلم بود. همسرش - اصغر فرهادی - بعد از نگارش فیلمنامه «چهارشنبه سوری» شروع به نوشتن فیلمنامه «دایره زنگی» کرد؛ اثری که قصه‌اش درباره زن و شوهری است که برای نظافت خانه‌های مردم به شمال شهر تهران می‌روند. اگر دنبال فیلمی می‌گردید که برای مدتی از مشکلات روزمره دست بکشید و از تماشای ستاره‌ها لذت ببرید، دایره زنگی بهترین گزینه است.

عطیه و طلسم
لیلا حاتمی مدت‌هاست که از سینما دور بوده اما امسال این طلسم شکسته است. او در فیلمی از رسول صدرعاملی - کارگردان «من ترانه 15سال دارم» - بازی کرده است. عطیه قصه زن و شوهری است که بچه‌دار نمی‌شوند. آنها به مشهد می‌روند تا برای بچه‌دار شدن دعا کنند.

در کنار لیلا حاتمی، حامد بهداد نقش اصلی را بازی می‌کند. فیلم همین 2 بازیگر حرفه‌ای را دارد اما مطمئن باشید با مضمون خانوادگی‌اش جزء پرفروش‌ها خواهد شد.

این فیلم تهمینه میلانی هم مثل دیگر آثارش پر از ستاره‌های سینماست. «تسویه حساب» ماجرای چند زن است که برای انتقام از مردها آنها را شکنجه می‌دهند. در این فیلم، لادن مستوفی، مهناز افشار و اکبر عبدی نقش‌های اصلی را دارند. فیلم هنوز پروانه نمایش نگرفته اما مطمئن باشید با گروه ستارگانش جزء پرفروش‌ها خواهد بود.

کد خبر 33280

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز