نمایشگاه شهر آفتاب، در واپسین روزهای آماده‌سازی‌، میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار تهران بود.

نمایشگاه کتاب

طراحي فضاي مناسب براي نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب و طراحي فاز دوم آن، تدابير ترافيكي گسترده براي برگزاري بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب و همچنين تبليغات نمايشگاه كتاب در نيمي از سازه‌هاي تبليغاتي شهر ازجمله اقداماتي است كه براي برگزاري بزرگ‌ترين اتفاق فرهنگي كشور درنظر گرفته شده است.

روز گذشته وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز كه به همراه معاون امور فرهنگي خود از شهر آفتاب بازديد كرد، انتخاب شهر آفتاب براي برگزاري نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران را يكي از اقدامات ماندگار در جمهوري اسلامي ايران دانست. علي جنتي افزود: اميدوارم با پيش رفتن به سمت رونق اقتصادي بتوانيم ديگر نمايشگاه‌هاي بين‌المللي را نيز در شهر آفتاب برگزار كنيم.
روز جمعه نيز شهردار تهران در بازديد از شهر آفتاب ضمن جلسه مشترك با نماينده ناشران و بازديد از كل پروژه، آمادگي شهر آفتاب براي برگزاري بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب را مورد ارزيابي قرار داد.

حسين صفري، مدير كميته اجرايي و رفاهي بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران با بيان اينكه شهردار تهران به‌منظور دريافت گزارش وضعيت مسيرهاي دسترسي ورودي نمايشگاه و نهايي شدن فعاليت‌هاي عمراني، روز گذشته از مجموعه نمايشگاهي شهرآفتاب بازديد كرد، گفت: در اين بازديد امكانات رفاهي اعم از نمازخانه‌ها و سرويس‌هاي بهداشتي، آبخوري‌ها و استراحتگاه‌ها مورد بازديد قرار گرفت.

شهردار تهران طي بازديد از شهرآفتاب در جريان نگراني‌هاي ناشران بابت برگزاري بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران قرار گرفت و ابراز اميدواري كرد كه موارد باقيمانده ظرف 2 روز آينده انجام شده و هيچ نگراني از اين بابت وجود نداشته باشد.
مدير كميته اجرايي و رفاهي بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران با اشاره به ارزيابي موارد مختلف برق و خطوط ديتا در شهرآفتاب گفت: تست اوليه خطوط ديتاي شهر آفتاب نيز انجام شده و مشكلي وجود ندارد.

  • مجموعه نمايشگاهي شهر آفتاب فضاي بي‌دفاع شهري ندارد

طراحي نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب با توجه به اقليم منطقه، برگرفته از الگوهاي ايراني و اسلامي است. وجود ميدان چهارباغ و گودال باغچه در اين منطقه فضايي مناسب براي تردد شهروندان است. همچنين وجود فضاهاي خدماتي در اطراف نمايشگاه باعث شده است تا نمايشگاه شهر آفتاب مجموعه‌اي بي‌نظير و كامل براي برگزاري نمايشگاه‌هاي متعدد شود.معاون فني و عمراني شهرداري تهران با اشاره به طراحي نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب گفت: مجموعه نمايشگاهي شهر آفتاب به هيچ وجه فضاي بي‌دفاع شهري ندارد.

عليرضا جاويد با بيان اين مطلب افزود: با توجه به اينكه محدوده برگزاري نمايشگاه بين‌المللي كتاب اعم از سالن‌هاي مسقف در اطراف ميدان چهارباغ و مركزي قرار دارد، هم مسير تردد شهروندان و غرفه‌داران كاملا مشخص است و هم فضاي عمومي تعبيه شده در اطراف غرفه‌ها فضاهايي مفرح و تفرجگاهي است. همچنين در قسمت‌هاي ديگر نمايشگاه نيز طبق تمهيدات شهردار تهران خدمات جانبي مانند راه‌اندازي مجموعه شهروند، سازمان ميوه و تره بار و فضاهايي براي برگزاري مراسم و مناسبت‌هاي اجتماعي و فرهنگي و حتي ورزشي درنظر گرفته شده است. به‌عبارت ديگر محيط نمايشگاه به‌گونه‌اي طراحي شده تا حداكثر بهره‌برداري از مجموعه ايجاد شده و فضاي بي‌دفاع شهري در اين مجموعه وجود نخواهد شد.

وي با اشاره به تكميل راه‌هاي دسترسي به مجموعه شهر آفتاب گفت: با توجه به فضاهايي كه معاونت حمل‌ونقل پيش‌بيني كرده بود، پاركينگ نمايشگاه شهر آفتاب به وسعت 30هكتار كه قابليت پارك 10هزار خودرو را دارد، به‌طور كامل آماده‌سازي‌ شده است. همچنين راه‌هاي دسترسي در مقاطع شمالي و جنوبي شهر آفتاب نيز طراحي و اجرا شده است.

به گزارش همشهري بازديد‌كنندگان از نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب مي‌توانند با دسترسي از محور بزرگراه علامه عسگري از مقابل دانشگاه يادگار امام(ره) به ورودي پاركينگ خودروهاي شخصي برسند و در هنگام خروج نيز امكان دسترسي به بزرگراه تهران و آزادراه قم وجود دارد. در ضلع جنوبي نمايشگاه نيز رمپ و لوپ‌ها و دسترسي به شبدري و همچنين تقاطع غيرهمسطح مقابل رينگ شهر آفتاب آماده‌سازي‌ شده است.

جاويد در ادامه درباره طراحي فاز دوم مجموعه نمايشگاهي شهر آفتاب نيز تأكيد كرد: طراح و مشاور فاز اول و دوم مجموعه نمايشگاهي شهر آفتاب يك شركت خارجي (GMP) از كشور آلمان و شركت نقش جهان پارس از ايران است. طراحي فاز دوم اين مجموعه به‌طور كامل انجام شده و نقشه‌هاي آن آماده است. طبق تصميم‌گيري‌هاي انجام شده فاز بعدي با سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي براي ساخت مجموعه هتل‌ها و مجموعه‌هاي تجاري، خدمات و تكميل ساير سالن‌ها اجرا خواهد شد.

  • تمهيدات پليس براي نمايشگاه

فرمانده پليس راه كشور هم با تشريح تمهيدات ترافيكي براي برگزاري نمايشگاه كتاب در شهر آفتاب از استقرار گشت‌هاي كنترل تخلفات رانندگي و دوربين‌هاي كنترل سرعت در محورهاي منتهي به شهر آفتاب خبر داد.سرهنگ محمدحسين حميدي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: در حال حاضر موقعيت قرارگيري شهر آفتاب در حوزه پليس راه قرار دارد از اين‌رو پليس راه طرح‌هاي ترافيكي در حوزه جاده‌اي پيش‌بيني كرده است.

وي با بيان اينكه پيش‌بيني مي‌شود با توجه به استقبالي كه همه ساله از نمايشگاه كتاب وجود دارد امسال نيز سفرها از شهرهاي مجاور و همچنين تهران به سمت شهر آفتاب افزايش يافته و سبب افزايش حجم ترافيك شود، خاطرنشان كرد: پليس راه غرب تهران مسئوليت اجراي اين طرح را برعهده دارد.

  • نيمي از سازه‌هاي تبليغات شهري پايتخت در اختيار كتاب

رئيس سازمان زيباسازي شهرداري تهران با بيان اينكه تبليغات شهري درباره نمايشگاه كتاب از هفته جاري آغاز خواهد شد از اختصاص نيمي از سازه‌هاي تبليغات شهري به معرفي نمايشگاه كتاب خبر داد. عيسي‌عليزاده در گفت‌وگو با مهر گفت: شهرداري تهران امسال به‌صورت همزمان موضوع افتتاح مجموعه شهرآفتاب و نمايشگاه كتاب را در هفته جاري در دستور كار دارد. در بعد حمايت از اين موضوع ما يك بسته تبليغاتي تعريف كرده‌ايم كه شهرآفتاب و افتتاح آن را به مردم تهران معرفي مي‌كند و البته در كنار آن به معرفي نمايشگاه كتاب نيز خواهد پرداخت. البته در اين ميان تبليغات شهر آفتاب زودتر مراحل آماده‌سازي را طي كرده و در شهر نصب شده است.

کد خبر 332356

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha