جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

تجمع صدها نفر از معترضان در مرکز پاریس با دخالت پلیس این کشور به درگیری کشیده شد که بازداشت حداقل ۲۴ نفر را به‌دنبال داشت.

اعتراضات

خبرگزاري فرانسه گزارش داده كه معترضان به دستور پليس براي متفرق شدن گوش نداده و اقدام به آتش زدن لاستيك و پرتاب سنگ به سوي نيروهاي امنيتي كرده‌اند. به گفته مقام‌هاي پليس، معترضان تلاش داشتند تا راه خود را از ميان نيروهاي امنيتي به سمت كاخ رياست‌جمهوري اين كشور باز كنند. مركز پاريس طي هفته‌هاي گذشته شاهد تجمع‌هاي اين‌چنيني مشهور به «بيدارباش» بوده است.

روز پنجشنبه هم درگيري با نيروهاي پليس مجروح شدن 24مأمور امنيتي اين كشور را به‌دنبال داشت. بيش از 170هزار نفر از كارگران و دانشجويان در اين تظاهرات براي باز‌پس‌گيري طرح جديد قانون كار در تظاهرات شهرهاي مختلف شركت كردند. معترضان در برخي از نقاط فرانسه با سوزاندن لاستيك و خودروها باعث اخلال در تردد شدند. ده‌ها هزار معترض نيز در خيابان‌هاي پاريس و ديگر شهرها تظاهرات كردند.

اتحاديه‌هاي كارگري معتقدند اين طرح جديد راه‌حل رسيدگي به معضل بيكاري نيست. نرخ بيكاري در فرانسه هم‌اكنون حدود 10درصد است. معترضان اعتقاد دارند كه اين طرح تهديدي براي حقوق كارگران است و امنيت شغلي جوانان را به‌شدت كاهش مي‌دهد. براساس اين طرح جديد، پرداخت اضافه‌كاري‌هاي بالاي 35ساعت در هفته قطع و تنها 10درصد از حقوق اضافه كاري به جاي 25درصد كنوني پرداخت مي‌شود.

کد خبر 332191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha