چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کنفرانس دو روزه امنیت بین‌المللی روز دوشنبه در مسکو آغاز به کار کرد. ۵۰۰ چهره نظامی و سیاسی از جمله ۱۷ وزیر دفاع و ۱۴ معاون وزیر دفاع از سراسر جهان در آن شرکت‌ کرده‌اند.

آغاز به کار کنفرانس امنیت بین‌المللی در مسکو

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دستور کار کنفرانس امنیت بین‌المللی (MCIS) عمدتا روی مبارزه با تروریسم و نیز چالش‌های امنیتی در خاورمیانه، آسیا - اقیانوسیه، اروپا و آسیای میانه متمرکز است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در این کنفرانس گفت: روسیه تنها کشوری است که برخورد واقع‌نگرانه‌ای درباره سوریه داشت. فعالیت تروریست‌ها به میزان بی‌سابقه‌ای رسیده است و این چالش بزرگی برای جامعه بین المللی است.

وی گفت: باید از بکارگیری تروریسم برای تحقق دستاوردهای سیاسی دست برداشت. اینکه از تروریست ها برای تسویه حساب با یک نظام غیر دوست یا تغییر معادله قدرت در منطقه استفاده شود، خطرناک است.

وی تأکید کرد: برخی از تروریست‌ها توانایی‌ها و امکاناتی برای استفاده از سلاح شیمیایی دارند. همکاری ما با آمریکا در اجرای طرح ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) درباره تشکیل ائتلاف گسترده ضد تروریسم نقش داشت.

وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو همچنان برای مشارکت کردها در مذاکرات سوریه به اعمال فشار می پردازد.

لاوروف در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما به تلاش‌های خود برای خارج کردن روند صلح خاورمیانه از رکود ادامه می‌دهیم.

وی گفت: جنگ علیه تروریسم باید براساس همکاری و احترام به حاکمیت کشورها صورت گیرد. نیروی هوایی روسیه در سوریه ضربه مهلکی را به تروریسم وارد و شرایط را برای مذاکره مهیا کرد.ئ تمامی کشورها باید به قطعنامه‌هیا شورای امنیت درباره عم حمایت مالی از تروریسم عمل کنند. تروریسم اکنون ابعاد بی‌سابقه‌ای دارد. ما باید جبهه گسترده‌ای را برای مبارزه با تروریسم با نظارت سازمان ملل تشکیل دهیم.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز در این نشست گفت: تماس‌های اخیر با ناتو امیدوارکننده نبود.

وی گفت: مسکو در صدد نابودی توانایی‌های اقتصادی داعش است. منبع مالی اصلی داعش قاچاق نفت است. ما ضربه قوی را به تروریسم در سوریه وارد کردیم و زیرساخت نظامی و مالی افراد مسلح را از بین بردیم.

شویگو گفت: امکان ندارد که برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به کاهش اقدامات تروریستی بینجامد. آیا برکناری صدام و معمر قذافی به عقب‌نشینی تروریسم منجر شد.

این پنجمین کنفرانس امنیت بین‌المللی است و از 27 تا 29 آوریل( 8 و 9 اردیبهشت) برگزار می‌شود. مقام‌های این نشست با دعوت رسمی سرگئی شویگو حضور یافته‌اند. مراسم با سخنرانی شویگو آغاز شد و مقام‌هایی ارشد روسیه از جمله وزیر امور خارجه این کشور نیز در آن به ایراد سخنرانی پرداختند.

کد خبر 332029

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha