چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیمار گونه‌های جانوری، بهبود و برگرداندن آنها به طبیعت از وظایف و رسالت‌های اصلی کلینیک حیات وحش پارک طبیعت پردیسان است.

بازپروری گونه‌های جانوری در پردیسان

به گزارش ايرنا، علي عمارلويي مسئول كلينيك پارك پرديسان گفت: تعداد زيادي از پرندگان، خزندگان و پستانداران كه در اطراف شهرها توسط مردم پيدا مي‌شوند براي نگه‌داري و تيمار به اين مركز بازپروري منتقل مي‌شوند.

وي ادامه داد: تعدادي از اين گونه‌ها پس از درمان توانايي بازگشت به طبيعت را دارند و تعدادي ديگر مجبور هستند در اين محل بمانند و توسط كاركنان كلينيك تغذيه شوند.

وي با اشاره به رهاسازي مجدد گونه‌ها به طبيعت گفت: در دو روزگذشته تعدادي از گونه‌هاي جانوري موجود در كلينيك ازجمله 8 عدد لاك پشت بركه‌اي، 1 عدد مارآبي، 2 عدد بوتيمار، 1 عدد گاو چرانك، 1 عدد خوتكا كه توسط مردم به اين كلينك تحويل داده شده بود بعد از تيمار در اين مركز به اداره كل محيط زيست گيلان براي رهاسازي به آغوش طبيعت برگردانده شد.

عمارلوئي اظهار داشت: در حال حاضر كلينيك پارك پرديسان آمادگي دارد تعدادي گونه از جمله سنجاب ايراني، سنجاب زميني، سارگپه، روباه، شاه بوف و جغد شاخدار را در طبيعت رهاسازي كند.

مسئول كلينيك پارك پرديسان با تقديراز همراهي و همكاري دوستداران و حاميان محيط زيست، ازهموطنان خواست از خريد و نگه‌داري حيوانات وحشي بدون مجوز در منازل خودداري كنند و با مشاهده افرادي كه اقدام به خريد و فروش گونه‌هاي جانوري غيرمجاز مي‌كنند مراتب را به سازمان حفاظت محيط زيست اطلاع دهند.

به گفته عمارلوئي، كلينيك پارك پرديسان به رغم مشكلاتي از جمله نبود اعتبارات كافي، فقدان جايگاه مناسب براي نگه‌داي حيوانات، نبود تجهيزات و نيروي انساني، تاكنون توانسته جان بسياري ازگونه‌هاي حيات وحش را نجات داده و به طبيعت بازگرداند.

کد خبر 332013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha