همشهری آنلاین: قائم مقام وزیر بهداشت گفت: تولید راهنماهای بالینی یک گام مهم است امام مهم‌تر از آن نهادینه کردن و استفاده از راهنماهای بالینی است که امیدواریم با تبادل تجربیات بتوانیم به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنیم.

دکتر ایرج حریرچی

به گزارش وبدا، پروفسور هاسلن، رییس موسسه نایس، وابسته به وزارت بهداشت انگلستان با دکتر ايرج حریرچی و تنی چند از مدیران این وزارتخانه دیدار و گفت و گو کرد.

دکتر ایرج حریرچی گفت: موسسه نایس، راهنماهای بالینی در حوزه درمان و اخیرا بهداشت و پیشگیری را منتشر می‌کند. اين موسسه، یک موسسه معتبر، مستقل و غیروابسته به دولت انگلستان است که همکاری بسیار نزدیکی با وزارت بهداشت این کشور دارد.

او با بیان اینکه اسنادی که موسسه نایس در انگلستان منتشر می‌کند، مورد قبول تمام سازمان‌ها و نهاد هاست، دلیل آن را مبتنی بودن سیستم بهداشتی و درمانی انگلستان بر طب ملی دانست و گفت: در این سیستم هزینه‌ها را از درآمد ناشی از مالیات محاسبه می‌کنند.

دکتر حریرچی به سوابق پروفسور هاسلن اشاره کرد و گفت: وی حدود 30 سال سابقه پزشکی خانواده، ریاست نظام پزشکی انگلستان و ریاست انجمن پزشکان خانواده را بر عهده داشته است و از وی دعوت کردیم تا در ایران نشستی داشته باشیم.

معاون کل وزارت بهداشت، گفت: امیدواریم که این نشست، مقدمه ای برای همکاری‌های وسیع در آینده باشد تا بتوانیم راه نهادینه کردن راهنماهای بالینی را بهتر عملی کنیم.

دکتر حریرچی تاکید کرد: تولید راهنماهای بالینی یک گام مهم است امام مهم‌تر از آن نهادینه کردن و استفاده از راهنماهای بالینی است که امیدواریم با تبادل تجربیات بتوانیم به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنیم.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: در این نشست همچنین راه‌های ارزیابی فناوری‌های جدید، نوشتن راهنماهای بالینی جدید، نحوه تبادل راهنماهای بالینی با تشکل‌ها و انجمن‌های بیماران، نحوه استفاده توسط پزشکان و نحوه ارتباط با شرکت‌های دارویی و رسانه‌ها که مردم و پزشکان را به مصرف داروی بیشتر تشویق می‌کنند، مورد بحث قرار گرفت.

کد خبر 331797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha