دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ناصر مهرورز، نوازنده ویلن و مدرس آواز روز چهارم اردیبهشت درگذشت و مراسم تدفین پیکر او صبح روز ششم اردیبهشت در همدان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، او که از پیشکسوتان حوزه‌ی موسیقی در استان همدان بود، پس از آن‌که هنگام کوه‌نوردی دچار مشکل و سپس به بیمارستان منتقل شد، روز چهارم اردیبهشت‌ماه درگذشت. مراسم تشییع و تدفین او صبح ششم اردیبهشت‌ماه در «باغ بهشت» همدان انجام شد. همچنین مراسم ختمی نیز عصر همین روز در شهر همدان برای گرامی‌داشت یادش برگزار شد.

مهرورز متولد سال 1324 بود و از کودکی به آموختن موسیقی علاقه داشت. به همین دلیل نزد استاد آسایش که از هنرمندان قدیمی استان همدان بود، نواختن ویلن را فراگرفت و پس از پایان دوران تحصیل، در آموزش و پرورش به‌عنوان کارشناس امور هنری مشغول به کار شد.

این هنرمند همچنین حدود 10 سال نزد استاد ناصرالله ناصح‌پور اصول آواز را فراگرفت و علاقه‌مندان به این هنر نیز در سال‌های بعد نزد او آموزش دیدند.

پس از انقلاب و در دهه‌ی 60، نخستین کنسرت‌ها در استان همدان توسط او پایه‌گذاری شد و در سال 1368 نیز در جشنواره موسیقی فجر رتبه برتر را کسب کرد.

این هنرمند حوزه موسیقی چند کنسرت هم در کشورهای چین و کره جنوبی برگزار کرد.

او در سال‌های گذشته به‌دلیل وجود غده‌ای در سرش با مشکلاتی مانند لکنت زبان مواجه شده بود، اما با این حال، آواز می‌خواند و همچنان به کوه‌نوردی می‌پرداخت تا این که روز چهارم اردیبهشت دار فانی را وداع گفت.

همشهری ‌آنلاین برای ایشان رحمت الهی و برای بازماندگان صبر آرزو دارد.

کد خبر 331789

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha