یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرکرده نظامی گروه تروریستی احرار الشام در عملیات انتحاری در استان «ادلب» واقع در شمال غرب سوریه به همراه سه عضو دیگر همراه وی به هلاکت رسید.

 سرکرده تروریست های احرار الشام هلاک شد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع مصر، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام كرد: «ماجد حسین الصادق» سركرده ستاد مشترك گروه تروریستی احرار الشام در حمله ای انتحاری به مقر این گروه در شهرك «بنش» واقع در ریف ادلب به هلاكت رسید.

ماجد حسین الصدیق معروف به «ابوحسین» پیش از آنكه به سركردگی ستاد احرار الشام در سوریه منصوب شود دارای چندین سمت در این گروه تروریستی بود.

دیده بان حقوق بشر سوریه افزود، فردی ناشناس كه سوار بر موتور سیكلت بود عصر شنبه به سوی مقر گروه احرار الشام آمد و به داخل جمعی از جنگجویان این گروه وارد شد، سپس كمربند انفجاری خود را در میان آنها منفجر كرد كه در این اقدام سركرده احرار الشام به همراه سه نفر دیگر از اعضای آن كشته شدند.

از سایر تلفات و زخمی های احتمالی این اقدام انتحاری اطلاعاتی در دست نیست.

گروه های تروریستی در سوریه اختلافات شدیدی با هم دارند و بارها از درگیری های خونبار این گروه ها با یكدیگر گزارش هایی منتشر شده است.

یك گروه از مخالفان سوری روز شنبه اعلام كرد كه در صورت بركناری بشار اسد در سوریه اوضاع وخیم تر و این كشور وارد درگیری های شدیدی میان مخالفان بر سر دستیابی به قدرت خواهد شد، امری كه كشور را به تجزیه خواهد كشاند.

«الیان مسعد» رئیس مجموعه معارضان داخل سوریه (حمیمیم) روز شنبه هشدار داد اصرار مخالفان موسوم به گروه «ریاض» (تحت حمایت عربستان سعودی) برای براندازی بشار اسد به تجزیه سوریه میان گروه های درگیر منجر خواهد شد.

مسعد در گفت وگو با رسانه های روسیه افزود: با «دی میستورا» فرستاده سازمان ملل برای حل و فصل مساله سوریه درباره موضوع بشار اسد بحث كردیم و در صورت خروج اسد از قدرت سوریه میان طرف های مختلف درگیر جنگ تقسیم خواهد شد.

وی افزود: گروه ریاض به علت اصرار بر لزوم كناره گیری اسد از قدرت در حال تخریب روند مذاكرات مخالفان با نظام سوریه است.

مسعد تصریح كرد: اگر اسد در انتخابات رای بیاورد باید او را به رسمیت شناخت.

گروه كشورهای غربی - عربی ضد سوری به ویژه آمریكا و عربستان پنج سال پیش در راستای اجرای عملیات سرنگونی حكومت سوریه مشابه ساقط كردن حكومت معمر قذافی در لیبی، هزاران تروریست تندرو را مسلح و آنان را سازماندهی و تقویت و در قالب گروه های تروریستی تكفیری به ویژه داعش، جبهه النصره و احرار الشام به سوریه اعزام كردند كه افزون بر ویرانی، ده ها هزار نفر از مردم این كشور از جمله زنان و كودكان را به قتل رسانده و بسیاری را نیز آواره كرده اند.

کد خبر 331635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha