یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شاخص بورس در دومین روز از معاملات این هفته پس از فراز و فرودهایی در پایان معاملات امروز یکشنبه ۵ اردیبهشت، ۱۶۶.۵۸ واحد افزایش یافت و به رقم ۷۸ هزار و ۴۴۸ واحد رسید.

به گزارش ایسنا، شاخص بورس که از ابتدای سال 95 روند کاهشی به خود گرفته بود و هیجانات حاصل از اجرای برجام را اصلاح می‌کرد از ابتدای این هفته با روندی آرام به فاز مثبت بازگشته است که اگر این روند ادامه یابد می‌تواند پیام‌آور وضعیت پایدار در سال جدید برای بورس باشد.

از طرفی در این روزها که خبرهای اقتصادی به شدت زمان مذاکرات هسته‌ای داغ نیست و بازار بورس روزهای نسبتا آرامی را پشت سر می‌گذارد بازار ارز نیز شرایط آرامی را سپری می‌کند به طوری که امروز یکشنبه 5 ارديبهشت در مرکز مبادلات ارزی نرخ هر 39 ارز نسبت به روز گذشته ثابت باقی ماند و این می‌تواند پیام‌آور روزهای بهتری برای سرمایه‌گذاران باشد.

علاوه بر این‌ها اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در سخنانی درباره پول‌های بلوکه شده ایران گفته که " دولت از همه ابزارهای خود استفاده می‌کند تا اصل پول و سود آن را از آمریکا پس بگیرد". این صحبت‌ها هرچند که می‌تواند تا آینده‌ای نزدیک در حد همان "صحبت" باقی بماند و مدت زمانی طول بکشد تا این امر محقق شود ولی نشان از فضای مذاکراتی دارد که مسئولان را تا این حد دلگرم کرده تا در فضای رسانه‌ای و با قاطعیت این موضوعات را بیان کنند و همین فضای مذاکره خود می‌تواند پنجره‌ فضای آرام بورس را به سمت سرمایه‌گذاران بگشاید.

از نمادهایی که امروز به مثبت شدن شاخص بورس اوراق بهادار کمک کردند می‌توان به سهام ایران خودرو و سایپا اشاره کرد به طوری که امروز خریداران این سهم در صف خرید ایستادند. علاوه بر این سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی نیز از دیگر نمادهای موثر در رشد شاخص بورس بود.

همچنین نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر و فولاد خوزستان از نمادهایی بودند که سعی کردند شاخص را پایین بیاوردند.

کد خبر 331616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha