همشهری آنلاین: تیم ملی تکواندوی مردان کشورمان در پایان بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا، با کسب ۵ مدال رنگارنگ برای چهارمین بار قهرمان آسیا شد.

Takewondo Team

به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو، بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوي قهرمانی آسیا پس از 3 روز پيكار 239 تكواندوكار از 36 كشور در شهر "مانیلا" در فيليپين به پايان رسيد و تيم ملي تكواندوي مردان كشورمان با كسب 3 مدال طلا و 2 نقره و 56 امتياز توانست عنوان قهرماني قاره كهن را با شايستگي به خود اختصاص دهد.

تيم ملي كره ‌جنوبي با 3 مدال طلا، 1 برنز و 45 امتياز دوم شد، تيم ازبكستان با 1 مدال طلا، 1 نقره و 1 برنز (28 امتياز) و چين با 1 مدال طلا و 3 برنز (28 امتياز) سوم و چهارم شدند. قزاقستان نيز با 1 مدال نقره و 2 برنز و 22 امتياز جايگاه پنجم را به دست آورد.

تيم ملي مردان كشورمان كه با تركيب آرمين هادي‌پور، ميرهاشم حسيني، ابوالفضل يعقوبي، عليرضا علياري، سعيد رجبي و پوريان عرفانيان به مصاف رقبايش رفت، توسط هادي‌پور، حسيني و رجبي طلايي شد و يعقوبي و علياري نيز به مدال نقره دست يافتند.

اما در گروه زنان تركيب ايران متشكل از ناهيد كياني، مهسا جدي، حنانه همتي، هانيه اخلاقي، شكرانه ايزدي و مليكا ميرحسيني بود كه در نهايت هوگوپوشان كشورمان موفق به كسب 3 مدال برنز (كياني، جدي و ميرحسيني) شدند.

در پايان همچنين با اعلام كميته فني اين رقابت‌ها سيدنعمت خليفه به عنوان بهترين مربي آسيا انتخاب شد و آرمين هادي‌پور كه با كسب مدال طلاي وزن 54- كيلوگرم اين دوره از مسابقات، نخستين طلاي تاريخ ايران در آسيا را به دست آورد، عنوان فني‌ترين بازيكن آسيا را كسب كرد.

خلیفه، هادی‌پور

بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا G4 بود و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتيب 40، 24 و 14.4 امتياز در رنكينگ جهاني و المپيكي تعلق گرفت.

 

کد خبر 331435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha