چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: فیدل کاسترو،رهبر پیشین کوبا گفت آرمان‌های حزب کمونیست همچنان پایدار و مستدام باقی خواهند ماند و ملت کوبا در نهایت پیروز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما،فیدل کاسترو 89 ساله كه رهبری انقلاب کوبا را در دهه 1950 بر عهده داشت در این سخنرانی اعلام کرد : « من به زودی 90 ساله می‌شوم و زمان مرگ همه ما روزی فرا خواهد رسید ولی ایده‌ها و آرمان‌های حزب کمونیست کوبا همواره زنده و پایدار باقی خواهد ماند و می تواند اقلام و کالاهای فرهنگی مورد نیاز بشریت را برای تداوم مبارزه فراهم سازد. »‌

 اظهارات فیدل کاسترو در حالی بیان می شود که حزب کمونیست رائول کاسترو برادر كوچك‌تر و رئیس‌جمهور کنونی کوبا را به‌عنوان رئیس حزب تا پنج سال آینده انتخاب کرده است. 

پیش بینی می‌شود رائول کاسترو در سال 2018 از سمت ریاست جمهوری کنار برود.

هاوانا در طول ریاست جمهوری باراک اوباما در آمریکا تغییرهاي تاریخی را در روابط با واشنگتن تجربه کرده است. پس از عادی‌سازی روابط تجاری ، اوباما، نخستین رئیس‌جمهور آمریکا در طول 90 سال گذشته بود که از کوبا دیدن کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از هاوانا ، فیدل کاسترو گفت :‌« شاید این آخرین باری باشد که من با شما سخن می گویم ، ما باید به برادرانمان در آمریکای لاتین و دیگر نقاط جهان بگوییم ملت کوبا در نهایت پیروز خواهد شد. »‌

کد خبر 331273

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha