دو مرد و یک زن، پرایدی را به رنگ زرد درآوردند تا وانمود کنند تاکسی است و بتوانند نقشه هایشان را عملی کنند.

آنها زنان را به‌عنوان مسافر سوار تاكسي قلابي مي‌كردند و دست به زورگيري از آنها مي‌زدند. درحالي‌كه كارآگاهان در جست و جوي اعضاي اين باند بودند، پرده از سرقت‌هاي سريالي يك زن از مردان پولدار نيز برداشته شد.اين پرونده اواخر سال گذشته به جريان افتاد. در آن زمان زني به اداره پليس رفت و گفت: در خيابان قلعه‌مرغي سوار يك پرايد تاكسي شدم. داخل ماشين به جز راننده، پسرجواني هم بود كه روي صندلي جلو نشسته بود.

زني هم روي صندلي عقب بود كه من تصوركردم همه آنها مسافر هستند. هنوز مسافتي طي نكرده بود كه ناگهان جواني كه روي صندلي جلو نشسته بود چاقويي به سمتم گرفت و تهديد كرد كه اگرحرفي بزنم مرا مي‌كشد. همان لحظه زن جواني كه كنارم نشسته بود نيز با مشت و لگد به جانم افتاد و من كه حسابي شوكه شده بودم از ترس جانم مجبور شدم هرچه طلا داشتم تحويل زن زورگير بدهم.زن جوان ادامه داد: پس از سرقت راننده فرياد زد كه پرتش كن و همان لحظه زن جوان در ماشين را باز كرد و مرا در كوچه‌اي به بيرون از ماشين پرت كرد و فراري شدند.

  • زورگيري‌هاي سريالي

با اين شكايت، تيمي از مأموران اداره بيستم پليس آگاهي پايتخت با دستور قاضي احمدزاده، بازپرس شعبه سوم دادسراي ويژه سرقت، جست و جو براي شناسايي و دستگيري زورگيران فراري را آغاز كردند. درحالي‌كه كارآگاهان سرگرم تحقيق در اين خصوص بودند، با دو شكايت مشابه ديگر روبه‌رو شدند. مالباخته‌ها دو زن بودند كه با همين شگرد سوار خودروي پرايد تاكسي زرد رنگ شده و در بين راه زن و مردي كه نقش مسافر را بازي مي‌كردند با تهديد چاقو و ضرب و شتم دست به سرقت پول و طلاهايشان زده بودند.

با توجه به سريالي بودن اين سرقت‌ها، مالباخته‌ها به چهره نگاري متهمان پرداختند و كارآگاهان در مرحله بعد به سراغ آلبوم مجرمان سابقه دار رفتند. بررسي تصاوير افراد سابقه دار نتيجه داد و مأموران موفق شدند يكي از سارقان را شناسايي كنند. با اين سرنخ، پاتوق‌هاي احتمالي اين فرد زيرنظر گرفته شد تا اينكه وي اواخر پارسال در عملياتي غافلگيرانه دستگير شد.

وحيد 28ساله در بازجويي‌ها چاره‌اي جز اقرار به زورگيري‌هاي سريالي نديد. او گفت كه با همدستي دوستش مهرداد و زني به نام سعيده باند سرقت تشكيل داده و فقط از زنان زورگيري مي‌كردند. او اقرار كرد كه خودروي پرايد تاكسي نيز متعلق به دوستش مهرداد بوده است. در ادامه تحقيقات كارآگاهان به بررسي شماره پلاك خودروي تاكسي متهم فراري پرداختند اما مشخصاتي با اين خودرو در سازمان تاكسيراني وجود نداشت.

اين بار متهم وقتي براي انجام تحقيقات پيش روي قاضي احمدزاده قرار گرفت اقرار كرد كه با همدستي دوستش خودروي پرايد را به رنگ زرد درآورده تا وانمود كند تاكسي است و از اين طريق طعمه هايشان را فريب داده و آنها با خيال راحت سوار ماشين شوند.
با افشاي اين حقيقت و اطلاعاتي كه وي در اختيار تيم تحقيق درخصوص مخفيگاه همدستانش قرار داد كارآگاهان چند روز پيش مهرداد نفر دوم اين باند را دستگير كردند.

  • راز تازه

اين دو زورگير فريبكار، در بازجويي‌ها به 3مورد سرقت اقرار كردند و اين در حالي است كه هر سه‌شاكي پرونده، دزدان را شناسايي كرده‌اند. نفر سوم باند اما هنوز دستگير نشده است. 2متهم اقرار كردند كه سعيده دوستشان بوده است اما اطلاعي از محل زندگي او ندارند. در چنين شرايطي كارآگاهان به بررسي‌هاي اطلاعاتي پرداختند و با بررسي تماس‌هاي تلفني توانستند رد زن جواني را به‌دست آورند كه با سركرده باند در ارتباط بود.

او دستگير شد اما در بررسي‌ها معلوم شد كه وي نفر سوم باند، يعني سعيده نيست. اين را شاكيان هم وقتي او را ديدند تأييد كردند. اما پليس نمي‌دانست با دستگيري اين زن راز سرقت‌هاي سريالي ديگري فاش خواهد شد. اين زن مدعي شد كه با اعضاي اين گروه فعاليتي نداشته و فقط آنها را دورادور مي‌شناسد. او همچنين مدعي شد كه خودش يك سارق است و مدتي است كه از مردان پولدار سرقت مي‌كند.

وي گفت: مدتي قبل پي به خيانت همسرم بردم. او وقتي متوجه شد كه من رازش را فهميده‌ام به جاي عذرخواهي و طلب بخشش، مرا ترك كرد و رفت. از آن روز به بعد براي اينكه خرج زندگي‌ام را در‌بياورم سرقت مي‌كنم تا از مردهايي مثل شوهرم انتقام بگيرم. نقشه‌ام اين بود كه سوار خودروهاي مدل بالا مي‌شدم و كيفم را طوري روي پاهايم مي‌گذاشتم كه بتوانم بدون آنكه آنها متوجه شوند، داشبورد را خالي كنم و دست به سرقت بزنم. در بين راه هم آنها را نصيحت مي‌كردم كه قدر زندگي و همسرشان را بدانند و به آنها مي‌گفتم اين موضوع را زماني كه من از ماشين پياده شوم متوجه خواهند شد. معمولا داخل داشبورد، پول، دلار و مدارك بود كه سرقت مي‌كردم و در اين مدت مردان زيادي را شكار كردم.

زن جوان در حالي به سرقت‌هاي سريالي اقرار كرد كه حتي يك شاكي هم در پرونده‌اش وجود ندارد چراكه به گفته خودش، طعمه‌هاي او از ترس آبروريزي حاضر به شكايت نشده‌اند.به گزارش همشهري، ‌اين زن براي انجام تحقيقات بيشتر در اختيار مأموران اداره بيستم پليس آگاهي تهران قرار گرفته است و تحقيقات براي دستگيري سومين عضو باند تبهكاران تاكسي قلابي ادامه دارد تا ابعاد پنهان ماجرا آشكار شود.

کد خبر 331070

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha