مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

مشکل ارتعاش پل قلعه مرغی و مزاحمت‌های ناشی از آن برای ساکنان اطراف پل، پس از تجزیه و تحلیل نتایج آزمایش‌های فنی و دینامیکی، به تدریج برطرف می‌شود.

معاون مهندسی و برنامه‌ریزی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در این باره به خبرنگار همشهری گفت: این سازمان در نظر دارد به منظور تعیین سطح عملکرد و مشخص شدن وضعیت موجود، آزمایش کامل و دقیقی از پل‌های تهران به‌عمل آورد تا در صورت وجود مشکل، نواقص برطرف شود.
فریدون رضایی با اشاره به گزارش‌های مردمی مربوط به ارتعا ش‌های نامطلوب پل قلعه مرغی هنگام تردد خودروهای سنگین و ایجاد مزاحمت برای شهروندان و اعلام آن از سوی شهرداری منطقه 17خاطرنشان کرد: در این راستا، اخیرا سازمان مهندسی و عمران شهر تهران بزرگترین تست دینامیکی را روی این پل انجام داد که دستاورد بسیار خوب و مهمی در پی داشت.
وی آزمایش دینامیکی انجام شده روی این پل را در نوع خود بی‌نظیر دانست و گفت: این آزمایش می‌تواند به ارتقاء دانش فنی کشور در استفاده از فناوری‌های نوین به منظور ارزیابی هر چه دقیق‌تر وضعیت سازه‌های موجود منجرشود.
معاون سازمان مهندسی و عمران شهر تهران همچنین گفت: با توجه به نوع آزمایش انجام شده روی پل قلعه مرغی، اکنون بسترلازم برای استفاده از تکنیک‌های وضعیت سنجی در طرح‌های مشابه به منظور تعیین نقاط قوت و ضعف سازه‌ها مهیا و قابل شناسایی است.
کد خبر 33104

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز