همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: لشکر ۶۴ پیاده ارومیه با تغییر وضعیت صورت گرفته به قرارگاه عملیاتی در استان ارتقای درجه یافته است.

حشمت الله ملکیان

امیر سرتیپ دوم حشمت الله ملكیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این امر براساس طرح جامع نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام و تیپ های مهاباد، پیرانشهر و سلماس مستقل شده اند ولی نظارت بر این تیپ ها بر عهده قرارگاه عملیاتی لشكر 64 پیاده ارومیه خواهد بود.

وی اضافه كرد: طبق این طرح، قرارگاه عملیاتی شمالغرب نیروی زمینی ارتش نیز به قرارگاه منطقه ای تغییر یافته و سه لشكر 64 ارومیه، 21 حمزه تبریز و 16 قزوین زیر نظر و اشرافیت این قرارگاه است.

وی اظهار كرد: با این تغییر وضعیت، توان قرارگاه منطقه ای شمال غرب و قرارگاه لشكر 64 ارومیه افزایش یافته است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این لشكر با قدرت و استواری، كار خود را انجام می دهد.

امیر ملكیان همچنین از تغییر مكان قرارگاه منطقه ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: این قرارگاه از ارومیه به تبریز منتقل می شود چرا كه این شهر مركزیت بیشتری دارد.

وی در خصوص رژه روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان غربی نیز اظهار كرد: این مراسم در شش شهرستان ارومیه، خوی، نقده، مهاباد، پیرانشهر و سلماس برگزار می شود و در ارومیه از ساعت 9 صبح در خیابان آیت الله حسنی آغاز خواهد شد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امنیت موجود در كشورمان را بی نظیر عنوان كرد و ادامه داد: این امر به مدد تلاش های نیروهای مسلح برای آمادگی روزافزون و همراهی ملت حاصل شده است.

امیر ملكیان با یادآوری چگونگی نامگذاری روز ارتش توسط امام راحل اضافه كرد: امام خمینی (ره) در سال های ابتدایی انقلاب اسلامی در مقابل دسیسه های دشمنان از ارتش ایران اسلامی دفاع فرمودند و 29 فروردین را به نام روز ارتش نامگذاری كردند.
وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در سال های پس از انقلاب اسلامی به ویژه در دوران دفاع مقدس، جواب اعتماد امام راحل را داد و با تقدیم 48 هزار شهید سرافراز در راه حفظ تمامیت ارضی كشور، انجام وظیفه كرد.

29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است و فردا (یكشنبه) مراسم رژه نیروهای مسلح در سراسر كشور و آذربایجان غربی برگزار می شود.

کد خبر 330756

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha