چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال در آستانه اجلاس هفته آینده تولیدکنندگان عمده نفت اوپک و غیراوپک در دوحه قطر، به بالاترین حد خود در چهار ماه اخیر رسید.

به گزارش ایرنا از وزارت نفت، خبرگزاری رویترز اعلام كرد: قیمت شاخص نفت خام برنت پس از اعلام توافق عربستان و روسیه برای محدود كردن عرضه نفت در معاملات دیروز (سه شنبه 24 فروردین) به نزدیك 45 دلار در هر بشكه رسید.

برپایه این گزارش، رسانه‌های روسیه اعلام كردند این كشور دیروز با سعودی‌ها برای برنامه محدود كردن عرضه نفت بدون همراهی ایران، به توافق دست یافته است.

دولت آمریكا پیش‌بینی كرد تولید نفت این كشور در سال ٢٠١٧ میلادی با بیش از 500 هزار بشكه كاهش به هشت میلیون و 40 هزار بشكه در روز برسد.

«فیل فلین» تحلیلگر موسسه پرایس فیوچرز گفت: مردم به تدریج به این باور می‌رسند كه نشست تولیدكنندگان نفت می‌تواند یك نقطه تاریخی برای بازار باشد؛ اكنون و به ویژه با توجه به كاهش تولید نفت آمریكا، باور داریم دوره رشد قیمت نفت آغاز شده است.

قیمت هر بشكه نفت خام برنت با یك دلار و 86 سنت (4.3 درصد افزایش) افزایش به 44 دلار و 69 سنت رسید. شاخص نفت خام دبلیو تی آی(WTI) آمریكا نیز با یك دلار و ٨١ سنت افزایش در سطح 42 دلار و 17سنت تثبیت شد.

نشست تولیدكنندگان نفت عضو و غیرعضو اوپك برای بررسی طرح فریز نفتی (تثبیت تولید در سطح ژانویه 2016) قرار است هفدهم آوریل (29 فروردین) در دوحه قطر برگزار شود كه این موضوع باعث امیدواری‌هایی نسبت به بهبود وضعیت قیمت‌ها در بازار جهانی نفت شده است.

کد خبر 330472

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha