سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: بر پایه بررسی ها در ۱۲ استان کشور که از ۱۸ معدن طلا برخوردارند، ذخیره ای بالغ بر ۳۴۰ تن وجود دارد.

طلا

به گزارش ایرنا، بهروز برنا در نشست تخصصي فعالان علوم زمین گفت: معدن زرشوران در استان آذربایجان غربی گواهی كشف 106 تن و ذخیره احتمالی تا 200 تن طلا دارد كه اكتشاف در این معدن باید به طور جدی پیگیری شود.

وی آذربایجان غربی را استان طلایی كشور توصیف کرد و افزود: این استان روی كمربند طلازایی جهان قرار دارد كه از اروپا آغاز شده و از تركیه به ایران و سپس پاكستان می‌رسد. در این استان یكصد محدوده طلای در حال اكتشاف وجود دارد.

معدن طلای زرشوران، بزرگترین معدن طلای ایران در ۳۵ کیلومتری شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی واقع است.

  • نیم درصد ذخایر طلای جهان در آذربایجان غربی

به گفته معاون سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی كشور، ذخایر طلای جهان بالغ بر یكصد هزار تن است كه 47 هزار تنِ آن قطعی است و نیم درصد ذخایر قطعی جهانی این فلز گرانبها در استان آذربایجان غربی واقع است.

وی افزود: ایران یكی از 10 كشور شاخصِ معدنیِ جهان و دارای هفت درصد ذخایر شناخته شده معدنی دنیاست و وجود 68 نوع ماده معدنی به ویژه 42 عنصر غیرفلزی و 11 عنصر فلزی در ایران ثابت شده است. ایران 60 میلیارد تن ذخایر شناسایی شده معدنی ایران دارد.

بر پایه آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران، اکنون در کشورمان 5400 معدن، فعال هستند که سالیانه نزدیك به 400 میلیون تن مواد معدنی از آنها استخراج می‌شود.

کد خبر 330414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha