همشهری‌آنلاین: دیده‌بان حقوق بشر با انتقاد از افزایش بازداشت کودکان فلسطینی توسط صهیونیست‌ها، اعلام کرد حقوق کودکان فلسطینی در زندان‌های صهیونیستیرعایت نمی‌شود.

palestine

دیده‌بان حقوق بشر که مقر آن در نیویورک قرار دارد با انتشار گزارشی، نظامیان صهیونیست را به بدرفتاری با کودکان فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی متهم کرد.

در این گزارش آمده که تعداد کودکان اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی از زمان شکل‌گیری انتفاضه قدس تاکنون افزایش یافته است.

در این گزارش تاکید شده که مصاحبه‌های انجام شده با کودکان اسیر فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی و وکلای مدافعشان حکایت از آن دارد که نظامیان اسرائیلی در حین بازداشت این کودکان آنان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و آنان را در شرایط ناامنی بازداشت می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری العهد، مدیر دفتر این سازمان گفت: نظامیان اسرائیلی به شیوه‌های وحشیانه‌ای با کودکان فلسطینی رفتار می‌کنند که این اقدام‌هاي غیر انسانی آسیب‌های روحی و روانی به آنان وارد کرده است.

او افزود: اقدام ماموران اسرائیلی در تهدید کودکان فلسطینی براي گرفتن اطلاعات از آنها، شیوه مناسبی به شمار نمی‌آید.

همچنین تعدادی از وکلای مدافع حقوقی به این سازمان گفتند که اشغالگران صهیونیست از کودکان فلسطینی بدون حضور پدرشان بازجویی به عمل می‌آورند که این اقدام به منزله نقض قوانین بین‌المللی است، قوانینی که بر لزوم حمایت از کودکان فلسطینی تاکید دارد.

این سازمان در گزارش خود به شش مورد نقض حقوق کودکان بازداشت شده در قدس و دیگر مناطق کرانه باختری را اشاره کرده است.

دیده بان حقوق بشر در گزارش خود تصریح کرد که از زمان شکل‌گیری انتفاضه قدس تاکنون میزان بازداشت کودکان فلسطینی 150 درصد نسبت به همین بازه زمانی افزایش یافته است.

این نهاد بین‌المللی از نظامیان اسرائیلی خواست تا به قوانین احترام بگذارند و با کودکان اسیر فلسطینی به شیوه مناسب و مبتنی بر اصول انسانی رفتار کنند.

گفتنی است تعداد کودکان اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی به 450 تن می‌رسد که در زندان‌های "اوفر"، "مجدو"، "هشارون" و "گفعون" در شرایط رقت بار و اسفناک به سر می‌برند.

کد خبر 330339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha