دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رسانه‌های آلمان اعلام کردند بیش از پنج هزار و ۸۰۰ پناهجوی زیر سن قانونی، در سال ۲۰۱۵ میلادی در آلمان مفقود شده‌اند.

۶ هزار پناهجوی زیر سن قانونی در آلمان مفقود شده اند

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیك، گروه رسانه ای فونك آلمان به نقل از یك مقام وزارت كشور آلمان اعلام كرد 555 نفر از این افراد كمتر از 14 سال سن دارند.

بر اساس این گزارش، كودكان بدون همراهی كه مفقود شده اند؛ عمدتا از كشورهای افغانستان، سوریه، اریتره، مغرب و الجزایر هستند.

به نوشته اسپوتنیك، وزارت كشور آلمان نتوانسته است دلایل ناپدیدشدن این گروه از مهاجران را تشریح كند.

آلمان از ابتدای سال 2015 میلادی و در بحبوحه بحران بی سابقه مهاجرت، مقصد اصلی پناهجویانی بوده كه در نتیجه سیاست های مداخله جویانه آمریكا و غرب عمدتا از كشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه برای یافتن سرپناهی امن عازم اروپا شده اند.

آمار وزارت كشور آلمان نشان می دهد كه این كشور فقط در سال 2015، میزبان حدود یك میلیون و 100 هزار نفر از پناهجویان بوده است.

در عین حال رسانه های آلمان به نقل از مقامات وزارت كشور گزارش داده اند كه حدود 500 هزار نفر از مهاجران بدون مدرك در حال حاضر در این كشور بسر می برند. این افراد شانس كمتری برای كسب درآمد به صورت قانونی دارند، بدون ثبت نام كار می كنند و گفته می شود با شبكه های جنایی همكاری دارند.

کد خبر 330232

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha