همشهری آنلاین: نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که سرعت مجاز فعلی در برخی جاده‌ها برای خودروها به ویژه اتوبوس‌های جاده‌ای کاهش یابد.

محمدتقی توکلی در گفتگو با همشهری آنلاین اظهار داشت: در حال حاضر سرعت های مجازی برای اتوبوس های جاده ای از سوی دستگاههای متولی در نظر گرفته شده است اما کاهش یا افزایش میزان این سرعت های مجاز را به نظر من تنها جاده معین می کند.

وی ادامه داد: ممکن است جاده ای کوهستانی یا دره ای باشد که سرعت مجاز فعلی باید کمتر از حد مجاز باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، ادامه داد: در جاده های شمال که پیچ و خم زیادی دارد سرعت های فعلی باید کمتر شوند. ما شاهد اتفاقات جاده ای بی شماری برای مسافران مسیرهای شمال هستیم؛ این اتفاقات نه تنها برای اتوبوس های جاده ای بلکه برای وسایل نقلیه شخصی رخ می دهد چرا که رانندگان سرعت های مجاز و تعیین شده را رعایت نمی کنند.

نماینده مردم لرستان و الیگودرز در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به وضعیت جاده ای ایران و آب و هوای متغیری که در مسیرهای جاده ای وجود دارد و البته گاهی هم قابل پیش بینی نیست، لازم است سرعتهای مجاز فعلی کاهش یابد.

توکلی ادامه داد: در جاده های کشور دوربین های ثبت تخلف نصب شده و برخورد لازم با رانندگان متخلف اعمال می شود اما لازم است گاه قوانین و آیین نامه ها بازنگری شوند.

به گفته این نماینده مجلس، اگر در مواقعی مسافران متوجه شدند که راننده اتوبوسی بیشتر از سرعت مجاز در حال رانندگی است باید به او تذکر دهند چرا که بازی با جان مسافر برای زودتر رسیدن به مقصد نباید اتفاق بیفتد.

کد خبر 330133

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha