همشهری آنلاین: نماینده مردم شهرستان اصفهان و مبارکه در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی، بر اولویت نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد.

علی ایرانپور در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین گفت: ناوگان حمل و نقل ایران همواره یکی از مسائلی به شمار می آید که از دیرباز به آن پرداخته شده است. ناگفته نماند که بنا هم بوده در برنامه های توسعه پنج ساله به آن توجه جدی شود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه در زمینه ایمن سازی جاده ها مسئولان در نظر داشتند در کنار بحث ایمن سازی جاده ها به نوسازی ناوگان هم پرداخته شود تا این دو موضوع در کنار هم موجب کاهش آمار بالای تصادفات در جاده ها شوند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در سالهای گذشته اقدامات مناسبی انجام شده اما با توجه به افزایش حجم تردد سواری‌های شخصی در جاده‌های کشور و از سوی دیگر ایمن نبودن بسیاری از راههای مواصلاتی بین شهرها و جاده‌های اصلی یا نیاز به تعمیر و اصلاح این راهها، ضریب ایمنی جاده ها کاهش یافته و متعاقب آن تصادفات افزایش می یابد.

وی با اظهار امیدواری از اینکه در سال آینده با توجه به ناوگان جاده ای و افزایش ایمنی جاده های کشور با فعال تر کردن آزادراهها میزان تصادفات جاده ای کاهش یابد، تاکید کرد: یکی از دغدغه هایی که در حوزه حمل و نقل وجود دارد، این است که هرچه سریعتر باید به سمت اصلاح ناوگان حمل و نقل و مدرن کردن آن برویم.

ایرانپور به افزایش امکانات و خدمات و ایمنی اتوبوس‌ها اشاره کرد و گفت: مسافری که برای استفاده از ناوگان جاده ای مبالغی را هزینه می کند باید بداند در قبال این بهایی که پرداخت می کند چه امکاناتی از سوی اتوبوس یا شرکت های مسافری در اختیارش قرار می گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره سرعت های مجازی که اتوبوس های جاده ای با آن حرکت می کنند، اظهار داشت: البته همکاران در سازمان راهداری تلاش می کنند که بهترین سرعت مجاز را برای اتوبوس های جاده ای در نظر بگیرند اما لازم است قوانین خاصی برای سرعت اتوبوس ها در نظر گرفته شود. در ساعات مشخص، سرعت های مشخصی به آنان اعلام شود. در جاده های کوهستانی سرعت های مجاز کمتر از میزان فعلی باشد.

کد خبر 330118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha