مرد جوان با معرفی خود به‌عنوان پزشک و جراح زیبایی دست به فریب زنان و دختران می‌زد. این مرد با قرار دادن عکسی با لباس پزشکی در صفحه لاین و اینستاگرامش، وانمود می‌کرد که جراحی معروف و حرفه‌ای است.

متهم

نخستين شكايت از مرد كلاهبردار اسفند سال گذشته مطرح شد. زن جوان با مراجعه به دادسراي جرايم پزشكي مدعي شد كه مردي با معرفي خود به‌عنوان جراح زيبايي و به بهانه انجام عمل زيبايي 50ميليون تومان از او كلاهبرداري كرده است. با تشكيل پرونده‌اي در اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران، تحقيقات براي شناسايي و دستگيري مرد كلاهبردار شروع شد.

مأموران در نخستين اقدام به پرس‌وجو از شاكي پرداختند و او گفت: از طريق يكي از دوستانم با مردي كه خود را جراح زيبايي معرفي مي‌كرد آشنا شدم. او مدعي بود كه به‌طور تضميني روي صورتم عمل زيبايي انجام مي‌دهد تا جايي كه چندين سال جوان‌تر به‌نظر برسم. با شنيدن حرف‌هايش وسوسه شدم و در نهايت پذيرفتم كه عمل زيبايي را انجام دهم. دكتر جراح به اين بهانه 50ميليون تومان از من گرفت اما بعد مدعي شد كه قصد رفتن به يك سفر خارجي مهم را دارد و به محض اينكه از مسافرت برگردد، عمل جراحي را انجام خواهد داد.

شاكي ادامه داد: در مدتي كه اين مرد در سفر بود، طي مشورت با تعدادي از دوستان و همچنين برخي پزشكان متخصص به اين نتيجه رسيدم كه عمل زيبايي ممكن است مشكلاتي برايم به‌وجود بياورد و از انجام آن منصرف شدم. وقتي جراح زيبايي از سفر برگشت، به محل زندگي‌اش در يوسف‌آباد رفتم و خواستم كه پولم را پس بدهد.

او هم براي پس دادن پول از من فرصت خواست اما وقتي خبري از او نشد، دوباره به محل زندگي‌اش كه به گفته خودش مطبش هم بود، رفتم اما اين بار متوجه شدم كه وي از آنجا نقل‌مكان كرده است. من كه شوكه شده‌ بودم، در جست‌وجوي او به سازمان نظام پزشكي رفتم اما متوجه شدم كه اصلا پزشكي به اين نام وجود ندارد و در حقيقت او يك جراح قلابي است.

  • شروع تحقيقات

گفته‌هاي زن جوان نشان مي‌داد كه مأموران با كلاهبرداري 34ساله به نام معين روبه‌رو هستند. تيم تحقيق در ادامه دريافت كه اين مرد از طريق شبكه‌هاي اجتماعي ازجمله اينستاگرام و لاين نيز با زنان و دختران زيادي در ارتباط است. اين مرد با قرار دادن عكسي از خود در لباس جراحي، وانمود مي‌كرد كه جراحي موفق و معروف است و احتمال داشت كه از اين طريق از افراد ديگري هم كلاهبرداري كرده باشد.

  • بي‌ام‌و ميليوني

كارآگاهان كه در جست‌وجوي ردپايي از جراح قلابي بودند متوجه شدند كه اين مرد معمولا سوار بر يك خودروي بي‌ام‌و 800ميليون توماني به سراغ طعمه‌هايش مي‌رفت اما با شناسايي اين خودرو، مشخص شد كه متهم به‌تازگي آن را فروخته است. در ادامه بررسي‌ها سرانجام محل زندگي جديد اين مرد در يوسف‌آباد شناسايي شد و تيمي از كارآگاهان با حضور در آنجا، متهم را دستگير كردند. وقتي معلوم شد كه اين مرد سابقه تحصيل در هيچ‌كدام از دانشگاه‌هاي كشور را نداشته و صرفا داراي مدارك تحصيلي ديپلم است، بازجويي از او شروع شد.

وي گفت: چند سال پيش در آزمون ورودي در رشته پزشكي قبول شدم ولي به دلايل شخصي از ورود به دانشگاه انصراف دادم. با وجود اين در ميان بستگان و دوستان وانمود مي‌كردم كه در حال تحصيل هستم طوري كه همه مرا دانشجوي پزشكي مي‌شناختند و پس از آن هم مدعي شدم كه مقطع عمومي پزشكي را به پايان رسانده و در حال طي كردن دوره تخصصي هستم.

متهم ادامه داد: درحالي‌كه پس از گذشت چند سال در بين بستگان به‌عنوان پزشك متخصص شناخته شده بودم، از طريق آنها و همچنين شبكه‌هاي مجازي با تعدادي از خانم‌هايي آشنا شدم كه قصد انجام عمل جراحي زيبايي داشتند. با طرح اين ادعا كه به‌زودي مطب خودم را افتتاح خواهم كرد، آنها را براي انجام معاينات پزشكي و صحبت درخصوص نحوه انجام عمل جراحي و هزينه‌هاي آن، به محل سكونتم دعوت مي‌كردم.

بعد مدعي مي‌شدم كه جراحي در يك كلينيك مجهز پزشكي در منطقه نياوران انجام خواهد شد و به اين شيوه و ترفند، اقدام به گرفتن پول از آنها مي‌كردم تا اينكه لو رفتم و دستگير شدم.سرهنگ محمدرضا ذاكراستقامتي، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: متهم با قرار قانوني دراختيار اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران قرار گرفته است و تحقيقات از او ادامه دارد.

کد خبر 330115

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha