همشهری آنلاین: کارشناس مسئول کنترل و پیشگیری از ویروس اچ.آی.وی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مبتلایان شناسایی شده به ویروس اچ آی وی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی طی دو سال اخیر دو برابر شده است.

ایدز

دكتر علی حسین پور كارشناس مسئول كنترل و پیشگیری از ویروس اچ.آی.وی دانشگاه علوم پزشكی مشهد در گفت و گو با ایرنا افزود: افزایش شناسایی مبتلایان به ویروس اچ.آی.وی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشكی مشهد به علت افزایش مراكز آزمایش سریع ویروس عامل بیماری ایدز و دسترسی متقاضیان به امكانات بوده است.

وی ادامه داد: پارسال 80 فرد مبتلا به ویروس اچ.آی.وی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشكی مشهد شناسایی شدند، در حالی كه این میزان در سال ماقبل 40 نفر بود.

كارشناس مسئول كنترل و پیشگیری از ویروس اچ.آی.و دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: هم اكنون 80 مركز آزمایش سریع ایدز در مناطق زیر پوشش این دانشگاه دایر است.

وی افزود: 60 مركز از این تعداد در مشهد و بقیه در دیگر شهرستانها خراسان رضوی فعال هستند.

دكتر حسین پور تعداد كل موارد شناسایی شده مبتلا به ویروس اچ.آی.وی را در خراسان رضوی از سال 1360 تاكنون 700 نفر اعلام و بیان كرد: 600 نفر از این تعداد مرد و 100 نفر زن هستند.

وی ادامه داد: 400 نفر از این تعداد تاكنون فوت كرده و یا به استانهای محل زندگی خود برگشته‌اند، 200 مبتلا به ویروس عامل بیماری ایدز پرونده فعال دارند و بقیه یا شناسایی نشده‌اند و یا به دلایلی مراجعه نمی‌كنند.

آزمایش سریع ایدز یا Rapid Test نوعی ابزار تشخیص اچ.آی.وی است كه در كمتر از 30 دقیقه تشخیص اولیه ویروس ایدز را برای فرد متقاضی انجام می‌دهد.

کد خبر 330074

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha