یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری شهردار تهران گفت: در برخی از مناطق برای پیشگیری از ورود دوباره مگس سفید و برخی از آفات گیاهی از نوارهای زردرنگ استفاده شده است.

به گزارش مهر، مجتبی عبداللهی با اشاره به نصب نوارهای زرد رنگ بر روی برخی از درختان پایتخت گفت: هنوز به صورت مشهود مگس سفید در پایتخت دیده نشده است اما نوارهای زرد رنگ برای پیشگیری از سایر آفات فصل بهار و مگس سفید در فضای سبز برخی از مناطق نصب شده است.

وی ادامه داد: معمولا جمعیت مگس های سفید همزمان با گرمای هوا افزایش پیدا می کنند که تاکنون چنین موضوعی در شهر تهران مشاهده نشده است.

روز گذشته معاون سازمان حفظ نباتات نیز اعلام کرده بود: از هم‌اکنون برای مبارزه با مگس‌های سفید که در سال‌های گذشته مزاحمت‌های بسیاری برای مردم ایجاد کرده بودند، آمادگی لازم ایجاد شده و ابزارها و تجهیزات مبارزه با آنها فراهم شده است که شهرداری‌ها باید هرچه سریع‌تر نسبت به خرید این تجهیزات و استفاده به موقع از آنها برای مدیریت مگس‌های سفید اقدام کنند.

عبداللهي  افزود: مگس سفید آفتی است که در هوای گرم تکثیر می‌شود و هم‌اکنون که هوای پایتخت رو به گرمی رفته است، شهرداری تهران باید تجهیزات مورد نیاز برای مبارزه با این آفت را تامین کند و از سال گذشته سازمان حفظ نباتات تله‌های فرمونی، کارت زرد و دیگر تجهیزات لازم برای کنترل این آفت را تهیه کند که به اندازه مصرف دو سال برای مبارزه با این آفت است و شهرداری‌ها می‌توانند از هم‌اکنون نسبت به تهیه این تجهیزات اقدام کنند.

کد خبر 330052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha