یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۸
۰ نفر

درحالی‌که معاون بیمه مرکزی بر لزوم صدور الحاقیه بیمه هر یک از شرکت‌ها در کلیه دفاتر آن تاکید کرده است، همچنان گزارش‌هایی از تخلف برخی شرکت‌های بیمه در این زمینه وجود دارد.

بیمه

 روز گذشته و با افزايش 33ميليون توماني ديه در نخستين روز از‌ ماه رجب به‌عنوان يكي از ماه‌هاي حرام، رحيم مصدق معاون طرح و توسعه بيمه مركزي با تاكيد بر ضرورت دريافت فوري اين الحاقيه گفت: «بيمه مركزي به همه شركت‌هاي بيمه اعلام و تاكيد كرده است كه بايد اين الحاقيه را در هر يك از دفاتر و شعب خود در سراسر كشور صادر كنند. اگر شركتي افراد را ملزم به مراجعه به يك دفتر خاص كرد تخلف كرده و از شهروندان مي‌خواهيم اين موضوع را از طريق شماره 22050001به ما گزارش كنند.» اما تماس‌هاي شهروندان با همشهري و بررسي خبرنگار ما نشان مي‌دهد همچنان برخي شركت‌هاي بيمه اصرار دارند شهروندان اين الحاقيه را در همان دفتر صادر‌كننده دريافت كنند. كارمند يكي از دفاتر بيمه در اين‌باره به خبرنگار ما گفت: «بخشي از اين موضوع متوجه مردم است كه در زمان اعلام شده براي دريافت اين الحاقيه اقدام نمي‌كنند.

در نتيجه چند روز خاص ترافيك تقاضا براي صدور الحاقيه ايجاد مي‌شود. دفاتر بيمه براي پاسخ به اين تقاضا‌ها هم با كمبود نيروي انساني مواجه هستند و هم به‌دليل حجم بالاي تقاضا دسترسي‌شان به سايت صدور با مشكل مواجه مي‌شود. از طرفي سود نهايي براي صدور اين الحاقيه قابل توجه نيست. براي همين ممكن است برخي از آنها و براي خلاصي از اين مشكلات به شهروندان بگويند حتما بايد به همان دفتر صادر‌كننده مراجعه كنند.» مسئولان بيمه مركزي بر غيرقانوني بودن اين موضوع تاكيد كرده‌اند. واحد شكايات بيمه مركزي هم با شماره ۲-۲۶۲۱۴۸۴۰ نيز آماده دريافت گزارش‌هاي مردمي است.

کد خبر 330012

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha