گزارش > فریبا خانی: تعطیلات خوش گذشت؟ در این روزهای زیبای بهاری تهران و زیر این آسمان خیلی آبی و ابرهایی که انگار کسی در تشت آن‌ها را شسته و روی بند آسمان پهنشان کرده، چه‌کار کرده‌اید؟ فکر کنم با این اوصاف رفتن یه یک نمایشگاه خیلی می‌چسبد.

اين‌روزها موزه‌ي هنرهاي معاصر، نمایشگاه آثار حجمی و تابلوهای نقاشی«ویم دلووی»، هنرمند بلژيكي را برپا كرده  است. اين نمايشگاه از 17 اسفند 94 آغاز به‌كار كرده و فعاليت آن تا 24 ارديبهشت 95 ادامه دارد.

 

دوچرخه شماره ۸۲۶

مازاراتي اس 450، اثر ويم دلووي

 

اين، يك نمايشگاه متفاوت است و حتماً از ديدن آثار ويم دلووي خيلي شگفت‌زده خواهيد شد. چون مي‌توان در كارهايش، هم قلم‌زني اصفهان را ديد و هم با نگاهي مدرن هنر باروك را.

براساس گزارش روابط‌عمومي موزه‌ي هنرهاي معاصر «مجيد ملانوروزي»، سرپرست اين موزه‌، در روز افتتاحيه‌ي نمايشگاه درباره‌ي اين هنرمند گفت:

«دلووی از مکتب باروک و صنایع قلم‌زنی اصفهان استفاده کرده و این رویکرد به دانشجویان این امید را می‌دهد که می‌توانند ازهمه‌ي گنجینه‌ي فرهنگ و هنر این سرزمین استفاده کنند.»

 

دوچرخه شماره ۸۲۶

تاير دانلوپ كيومكس، اثر ويم دلووي

 

هم‌چنين ویم دلووی روز افتتاحيه‌ي نمايشگاه گفت: «من خوش‌شانس بودم که این نمایشگاه از آثارم در موزه‌ي هنرهای معاصر تهران با تاریخ قدیمی، تیم و گروهی قدرتمند برگزار می‌شود.کشور ایران جای شگفت‌انگیزی است.»

در اين نمایشگاه آثارحجمی، تابلوهای نقاشی رنگ‌روغن روی بوم (اطلس)، آثار برنزی، آثار فولادی با حکاکی لیزری و... به ما مي‌گويد چه‌قدر رابطه‌ي صنعت و هنر و شناخت مواد براي خلق چنين آثاري مهم هستند.

اما در كنار آثار دلووي منتخبی از آثار گنجینه‌ي موزه‌ي هنرهای معاصر مثل آثاري از «رنه ماگريت» تابلوي زيبايي به‌نام «راه آسمان»،‌ كارهايي از «ابوالقاسم سعيدي»،‌ «حسين محجوبي» و... هم ديده مي‌شود.

 

دوچرخه شماره ۸۲۶

اثر ويم دلووي

 

در نمایشگاه آثار ویم دلووی بیش از 107 اثر از این هنرمند بلژیکی به همراه 16 اثر از آثارهنرمندان ایرانی و خارجی گنجینه‌ي موزه‌ي هنرهای معاصر تهران به‌نمایش گذاشته شده است.»

روزي كه ما به نمايشگاه رفتيم دانش‌آموزان كلاس پنجم و ششمي هم براي ديدن آثار هنري آمده بودند و مدام به آثار دست مي‌زدند و برخي از آن‌ها توجهي به آثار نداشتند.

 

دوچرخه شماره ۸۲۶

راه آسمان، اثر رنه ماگريت

 

چه‌قدر خوب مي‌شود كه قبل از اين كه دانش‌آموزان  براي ديدن آثار مي‌آيند آن‌ها را توجيه كنيم و به آن‌ها بياموزيم به يك اثر هنري يا يك تابلوي نقاشي كه خيلي از نظر هنري اثر بي‌نظيري است نبايد دست زد؛ به آثار ظريف دلووي با چيدمان ظريف و پيچيده نبايد دست زد. زيرا خسارتي جبران‌ناپذير به اثر مي‌زند.

 

دوچرخه شماره ۸۲۶

ناتيلوس پنتا، اثر ويم دلووي

 

كاش در بدو ورود كساني باشند كه با زبان كودكان و نوجوانان به آن‌ها نسبت به اثر و ويژگي‌هاي اثر آگاهي بدهند. به‌هر‌حال اين هنرمند با استفاده از هنرگذشته، نه براي تزئين كه براي خلق يك اثر نو، خيلي زحمت كشيده است.

اين نمايشگاه در موزه‌ي هنرهاي معاصر (خيابان كارگر، جنب پارك لاله) برپا شده است.

 

دوچرخه شماره ۸۲۶

عكس‌هاي نمايشگاه : محمود اعتمادي

کد خبر 329736

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha