همشهری آنلاین: نهاد قضایی کشور چین در آخرین شکار خود در راستای مبارزه با فساد، «گو بوشیانگ» یکی از ژنرال های بازنشسته و از فرماندهان ارشد ارتش را به اتهام دریافت ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار رشوه دستگیر کرد.

بازداشت فرمانده سابق بزرگترین ارتش جهان به اتهام فساد مالی

به گزارش ایرنا، او كه بعضا هدایت ارتش كشور چین را در بسیاری موارد بر عهده داشت و به عنوان معاون فرماندهی كل قوا خدمت می كرد، عالی ترین مقام نظامی است كه از سال 2013 و پس از فراخوان دولت «شی جین پینگ» برای مبارزه جدی با فساد به دام دستگاه قضا می افتد.

«گو بوشیانگ» سال گذشته میلادی به عنوان معاون كمیسیون مركزی نظامی چین خدمت می كرد و با توجه به اینكه از تابستان گذشته پرونده او در اختیار بازرسان نهاد قضایی این كشور قرار گرفت، از حزب حاكم كمونیست نیز اخراج می شود.

آنطور كه روزنامه «ساوت چاینا» به نقل از منابع آگاه نظامی گزارش كرده، این مقام ارشد ارتش چین جرائم سنگین مالی دارد و مجازات سختی در انتظارش خواهد بود.

«گو بوشیانگ» 74 ساله از جمله 25 مرد قدرتمند دفتر سیاسی حزب حاكم چین در سال های گذشته است و به جرات می توان گفت كه او بلندپایه ترین فرد نظامی است كه از بدو تاسیس «چین نو» در سال 1949 میلادی به فساد مالی متهم می شود.

نشریه هنگ كنگی خاطرنشان می كند كه رسیدگی به پرونده مقام ارشد نظامی متهم به فساد مالی پایان یافته و برای صدور رای به دادگاه سپرده شده است.

«شو چایهو» از دیگر مقام های ارشد كمیسیون مركزی نظامی چین كه در رده بعد از «گو» قرار داشت دو سال قبل به اتهام فساد مالی دستگیر شد و فروردین ماه سال گذشته در شرایطی كه منتظر محاكمه بود به دلیل ابتلا به سرطان درگذشت.

چائو جیان مینگ» رئیس دادستانی عالی خلق چین در آخرین نشست سالانه كنگره ملی چین كه اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، اعلام كرد كه ریشه های قدرت و حزب حاكم با فساد تهدید می شود و به همین خاطر نمی توان موضوع فساد مالی را نادیده گرفت.

او گفت: اگرچه هزاران نفر تاكنون در این ارتباط دستگیر و مجازات شده اند اما مبارزه با فساد همچنان یكی از اولویت های اصلی دستگاه قضایی كشور خواهد بود.

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین از سال 2013 مبارزه گسترده با فساد در كشور را اعلام كرد و از دستگاه قضایی این كشور خواست به شكلی جدی به مبارزه با این پدیده برخیزد.

کد خبر 329687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha