سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

کمتر از یک‌ماه پس از انتشار تازه‌ترین رمان نویسنده پرویی برنده جایز نوبل، «پنج گوشه» ماریو بارگاس یوسا در کشورهای کلمبیا، مکزیک، آرژانتین و اسپانیا رکوردهای فروش را شکسته و به پرفروش‌ترین کتاب سال۲۰۱۶ تبدیل شده است.

نویسندگان

به گزارش همشهري، تنها 2هفته پس از به بازار آمدن پنج‌گوشه، انتشارات پنگوئن رندوم هاوس از چاپ 5هزار نسخه ديگر از كتاب براي عرضه به علاقه‌مندان خبر داد؛ ضمن اينكه خايمه كارباخا مدير كتابفروشي‌هاي كريسول در پرو با اشاره به استقبال خيره‌كننده هموطنان يوسا از پنج‌گوشه، گفت: «ما انتظار داريم تا پايان سال2016 حداقل 20هزار نسخه از اين كتاب به فروش برسد.»

رمان تازه يوسا در كلمبيا و مكزيك صدرنشين جدول فروش است و در آرژانتين و اسپانيا در رده چهارم پرفروش‌ها قرار دارد. نويسنده سرشناس پرويي هفته گذشته براي حضور در جشن تولد 80سالگي خود به همراه400نفر از اعضاي خانواده و دوستان به مادريد رفته بود. موفقيت پنج‌گوشه او در همين يك‌ماه به اندازه‌اي بوده كه انتشارات معتبر گاليمار فرانسه 8كتاب او را در قالب يك مجموعه منتشر و روانه بازار مي‌كند. اين براي نخستين‌بار است كه چنين اتفاقي براي آثار يك نويسنده خارجي مي‌افتد.

کد خبر 329607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha