دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر دفاع عربستان تصریح کرد: جنگ در یمن به پایان خود نزدیک شده و بحران در این کشور در حال حل شدن است.

محمد بن سلمان

به گزارش ایسنا، محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور در گفتگو با خبرگزاری "بلومبرگ" درباره اوضاع یمن گفت: جنگ در یمن به پایان خود نزدیک شده است و عربستان به دنبال ایجاد فرصتی برای برقراری "صلح" در یمن است اما همچنان آماده تمامی احتمالات است.

وزیر دفاع عربستان با اشاره به "قدرت" و "آمادگی" این کشور گفت: اگر همه چیز شکست بخورد باز هم ما آماده هستیم.

وی در این مصاحبه طولانی، گفت: مذاکرات گسترده‌ای درباره یمن درحال اجراست و هیئتی از انصارالله یمن درحال مذاکره در ریاض هستند.

اخیرا آتش‌بس مرزی میان عربستان و انصارالله برقرار شد.

خبرگزاری بلومبرگ جنگ در یمن را نماد سیاست خارجه جدید عربستان دانست و اعلام کرد که جنگ کنونی در یمن تحول ژئوپولتیک و دینامیکی در خاورمیانه است.

این خبرگزاری با تمجید از عربستان مدعی شد: عربستان در دوره ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان اهمیت زیادی در منطقه یافته است.

بلومبرگ اشاره کرد که مصاحبه طولانی محمد بن سلمان چشم‌اندازهای سیاست عربستان در منطقه را روشن کرد.

محمد بن سلمان در این مصاحبه روابط عربستان و آمریکا را "گسترده" دانست و گفت: نفت تنها بخش کوچکی از روابط میان ریاض و آمریکا را تشکیل می‌دهد.

وی از ایراد اظهارات درباره ریاست‌جمهوری آمریکا خودداری کرد و گفت: ما در انتخابات کشورها چه آمریکا و چه هر کشور دیگری مداخله نمی‌کنیم.

به گزارش بلومبرگ، روابط میان عربستان و آمریکا از زمان عبدالعزیز آل سعود، مؤسس پادشاهی عربستان آغاز شد اما این روابط به دلیل تحولات منطقه خاورمیانه که محمد بن سلمان آن را "بسیار پیچیده" دانست، در بوته آزمون سختی قرار گرفت.

محمدبن سلمان گفت: آمریکا نه تنها از خاورمیانه بلکه از تمامی کشورهای جهان "محافظت" می‌کند و پلیس همه جهان است! آمریکا کشور شماره یک در جهان است! ما خود را هم پیمان آمریکا در خاورمیانه می‌دانیم و به آمریکا نیز به عنوان هم پیمان خود نگاه می‌کنیم.

کد خبر 329459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha