ساخت بزرگ‌ترین پارکینگ زیرزمینی پایتخت حدفاصل بوستان ملت و پردیس سینمایی ملت همچنان ادامه دارد. معاون فنی و عمرانی شهرداری از ساخت این پارکینگ بزرگ طی ۲سال آینده خبر داده است.

جاوید

معاون فني و عمراني شهردار تهران با اشاره به ساخت پاركينگ زيرسطحي پروژه تونل نيايش گفت: توسعه فضاهاي زيرسطحي در قالب مجتمع‌هاي خدماتي و پاركينگ يكي از برنامه‌هايي است كه در دنيا تجربه شده و تهران نياز داشت تا از اين تجربه‌هاي بين‌المللي استفاده كند. نخستين تجربه شهرداري تهران در كنار بوستان ملت در حدفاصل تونل نيايش و پرديس ملت با ساخت پروژه طبقاتي‌اي تحت عنوان پاركينگ پرديس ملت تجربه شد.

جاويد با بيان اينكه اكنون طراحي اين پروژه به پايان رسيده و عمليات اجرايي آن نيز آغاز شده است، بيان كرد: اين پروژه اكنون پيشرفت 20درصدي داشته و طبق پيش‌بيني‌هاي انجام شده تا 2سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.به گفته وي، اين مجتمع داراي 4000واحد پاركينگي است و شهرونداني كه با خودروهاي خود وارد تونل نيايش مي‌شوند نيز مي‌توانند وارد اين پاركينگ شده يا از داخل اين پاركينگ از تونل نيايش خارج شوند.

معاون فني و عمراني شهردار تهران همچنين درباره نگهداشت سازه‌هاي تونلي گفت: مشكلي در نگهداشت سازه‌هاي تونلي از نظر فني و بهره‌برداري وجود ندارد.عليرضا جاويد با بيان اين مطلب افزود: براي نگهداشت تونل‌هاي شهري 2موضوع مهم فني و نگهداري در هنگام بهره‌برداري اهميت ويژه‌اي دارد.

وي ادامه داد: در بحث فني مربوط به نگهداشت تونل‌هاي شهري مسائل مربوط به بهسازي و ساماندهي خود سازه‌هاي تونل مورد توجه قرار مي‌گيرد كه طبيعتا معاونت فني و عمراني شهرداري، سازمان عمران شهري و مناطق مربوطه شهر تهران موضوع پايش سازه‌اي اين تونل‌ها را برعهده دارند و هرجا كه لازم باشد اقدامات موضوعي انجام مي‌شود.

جاويد تأكيد كرد: در بحث نگهداشت تونل‌هاي شهري به جز مسئله نشت آب در تونل توحيد -كه اقدامات لازم درخصوص رفع اين مشكل نيز انجام شده است- مشكل خاصي در حوزه نگهداري سازه‌هاي تونلي نداشتيم. وي در ادامه با اشاره به مسئله نگهداري از سازه‌هاي تونلي هنگام بهره‌برداري نيز يادآور شد: در كل بهره‌برداري از اين تونل‌ها برعهده شركت كنترل ترافيك و مناطقي است كه اين سازه‌ها در محدوده آنها قرار دارند. شركت كنترل ترافيك شهر تهران بهره‌برداري ترافيكي، مانيتورينگ و سيستم ITS اين تونل‌ها را رصد مي‌كند و درصورت بروز مشكلاتي در اين زمينه‌ها اقدامات لازم را انجام مي‌دهند.

کد خبر 329241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha