همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد قرار گرفتن در صدر لیست حزب "روسیه واحد" در انتخابات آتی پارلمان این کشور را پذیرفت.

این انتخابات قرار است  روز 2 دسامبر سال جاری میلادی برگزار شود.

به گزارش نووستی اعضای حزب "روسیه واحد" در نشست پیش از انتخاباتی به پوتین پیشنهاد دادند که ریاست حزب را بر عهده گرفته و یا در صدر لیست انتخاباتی آن باشد.

پوتین نیز ضمن سخنانی گفت، پیشنهاد برای قرار گرفتن در صدر لیست انتخاباتی "روسیه واحد" را می‌پذیرد.

وی در عین حال اطلاع داد که نمی‌خواهد عضو حزب باشد و گفت: هرچند من یکی از مؤسسان حزب "روسیه واحد" بودم، اما همانند بیشتر مردم کشور بدون تعلقات حزبی بوده و نمی‌خواهم در این روند تغییری ایجاد کنم.

ولادیمیر پوتین همچنین در رابطه با پیشنهاد اعضای حزب "روسیه واحد" که از وی خواستند علیرغم ممنوعیت قانون اساسی، در دوره سوم ریاست جمهوری باقی بماند، افزود که تغییر قانون اساسی برای یک فرد خاص درست نیست.

وی در پاسخ به پیشنهاد بر عهده گرفتن نخست‌وزیری در سال 2008 در صورت پیروزی حزب روسیه واحد در انتخابات نیز گفت، بر عهده گرفتن نخست‌وزیری، ایده‌ای واقع گرایانه است، اما هنوز زود است که درباره آن اندیشید و برای آن حداقل وجود دو شرط لازم است.

به گفته پوتین، در درجه اول حزب "روسیه واحد" باید در انتخابات پیروز شود و دوماً رئیس جمهور باید فردی شریف، توانمند و کارآمد باشد و خاطر نشان کرد که همراه با چنین فردی می‌تواند کار کند.

کد خبر 32919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز