همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهور ناجا گفت: طی شبانه روز گذشته ۲۷ نفر از هموطنان در محل صحنه تصادفات جان خود را از دست داده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش فارس، سردار تقی مهری در جلسه قرارگاه نوروزی امام علی (ع) که در ستاد فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: 27 نفر طی شبانه روز گذشته در محل صحنه تصادفات جان خود را از دست داده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان با هفت مورد آمار بیشترین تلفات را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص داده است، مطرح کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان نیز به ترتیب با چهار و سه مورد، جایگاه دوم و سوم را در میان استان‌ها تا به امروز به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس پلیس راهور ناجا لغزندگی جاده‌ها و رعایت نکردن نکات ایمنی را علل اصلی حوادث مذکور دانست و گفت: حدود 60 درصد از این تصادفات در 30 کیلومتری ورودی شهرها رخ‌ داده است.

وی‌ از آغاز طرح ویژه ترافیکی پلیس راه ناجا از 25 اسفندماه سال گذشته یاد کرد و ادامه داد: با عملکرد و برنامه‌های مطلوب پلیس راه و ترافیک شهری قم به لطف خداوند در این استان تصادفات کاهش مناسبی داشته است.

مهری با اشاره به اینکه حوادث درون‌شهری و محورهای مواصلاتی استان قم در مدت طرح مذکور منجر به فوت هیچ فردی نشده است، عنوان کرد: این امر کاهش 78 درصدی تلفات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را برای استان قم رقم زده است.

وی خاطرنشان کرد: از آغاز طرح ویژه ترافیکی پلیس راه ناجا تاکنون نزدیک به 600 خودرو و موتورسیکلت و همچنین 19 فقره گواهینامه توسط پلیس راهور استان قم توقیف و ضبط شده است.

کد خبر 328696

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha