همشهری آنلاین: سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه به دنبال حمله انتحاری روز گذشته در استانبول که موجب کشته شدن یک ایرانی و زخمی شدن سه تن دیگر در این شهر شد، اطلاعیه ای مبنی بر خودداری حضور هموطنان در اماکن پرتردد، صادر کرد.

اطلاعیه سفارت ایران در ترکیه | هموطنان از حضور در اماکن پرتردد خودداری کنند

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت فرا رسیدن سال 1395 هجری شمسی و خیر مقدم به هموطنان معزز و با ابراز مراتب همدردی و تسلیت با خانواده محترم مجروحان و جان باخته ایرانی در حادثه جنایت کارانه شهر استانبول، آمده است: بدینوسیله از هموطنان گرامی توصیه و درخواست دارد، ضمن رعایت مقررات و هشدار های امنیتی مقامات ترکیه از حضور در اماکن پر تردد و تجمعات پرهیز نمایند.

سفارت وسرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران درجمهوری ترکیه -آنکارا،استانبول ،ترابوزان و ارزروم.

از سوی دیگر مقامات ترکیه روز یکشنبه عامل حمله انتحاری خونین روز گذشته در خیابان استقلال منطقه بی اوغلو استانبول را یک شهروند ترکیه ای عضو گروه تروریستی تکفیری داعش اعلام کردند.

این شخص که گفته شده از اهالی شهر غازی آنتپ در نزدیکی مرز سوریه می باشد، با انفجار مواد منفجره ای که به خود بسته بود، یکی از شلوغترین خیابانهای استانبول و از مراکز مورد علاقه گردشگران خارجی را به خون کشید.

در این حادثه 4 گردشگر خارجی کشته شدند که یکی از آنها ایرانی بود. شماری نیز زخمی شدند که از جمله یک دختر 18 ماهه ایرانی و دو خانم دیگری ایرانی بودند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که روز گذشته به استانبول سفر کرده و با همتای ترکیه ای، رئیس جمهوری و نخست وزیر ترکیه دیدار داشت، پیش از ترک این شهر از مسئولان در خصوص سرنوشت گردشگران ایرانی اطلاعات کسب کرد. او همچین با یکی از مصدومان ایرانی بستری در بیمارستان تماس گرفت و برای مصدومان آرزوی سلامتی کرد.

در نزدیک به شش ماه اخیر 5 حمله انتحاری در استانبول و آنکارا رخ داده است.

مقامات ترکیه یک سری تدابیر امنیتی جدی به ویژه در شهرهای بزرگ این کشور به اجرا گذاشته اند.

کد خبر 328607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha