یکشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با سراسرجهان میدان تاریخی و درخشان امام (نقش جهان ) اصفهان، شنبه شب برای ساعتی درخاموشی فرو رفت تا دنیایی روشن را ترسیم کند.

زمین در نصف جهان | ساعتی خاموش، دنیایی روشن

به گزارش ایرنا در این مراسم که با حضورگردشگران داخلی و خارجی ،میهمانان و مسافران نوروزی و اقشار مختلف مردم اصفهان برگزار شد،همزمان با ساعت زمین، چراغ های میدان امام (نقش جهان) از ساعت20:30 تا 21:30 خاموش شد.

بیژن زنگنه وزیرنفت که بطورغیر رسمی به اصفهان سفرکرده است درجمع شرکت کنندگان دراین مراسم خاموشی حضور یافت.

این خاموشی گرچه 60 دقیقه بود اما خیلی سخت گذشت وحاضران درمیدان تاریخی نفش جهان را به سکوتی سرشار از گفته ها و ناگفته ها فروبرد.

ابن برنامه با عنوان (ساعت زمین) به ابتکار صندوق جهانی حمایت از محیط زیست زمین در سال 2007میلادی شکل گرفت و از آن پس تاکنون کشورهای مختلف از جمله ایران به این کنوانسیون پیوسته اند.

براساس برنامه های این کنوانسیون جهانی، در روز زمین، شهرهای بزرگ جهان بویژه شهرهای تاریخی چراغ های بناهای شاخص خود را به مدت یک ساعت خاموش می کنند.

هدف از این برنامه جهانی افزایش آگاهی تمام مردم جهان نسبت به گرمایش تدریجی کره زمین و لزوم توجه هرچه بیشتر مردم به حفظ محیط زیست پیرامون خود اعلام شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان، مراسم ساعت زمین را حرکتی نمادین برای ایجاد جنبشی عنوان کرد که عزم جدی مردم را برای حفاظت از کره زمین می طلبد.

احمد رضا مصور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا آموزش و فرهنگ سازی کودکان با موضوع بازیافت، محیط زیست و نمایش فیلم های زیست محیطی را ازبرنامه جانبی این مراسم ذکرکرد.

کد خبر 328564

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha