همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه روسیه رای دادگاهی علیه جمهوری اسلامی ایران درارتباط با حادثه ۱۱ سپتامبر را مورد انتقاد قرارداد وآنرا حیرت آور خواند.

وزارت خارجه روسیه ادعای دادگاه نیویورک علیه ایران را حیرت آورخواند

به گزارش ایرنا، خانم ماریا زاخارووا روزپنجشنبه درجمع خبرنگاران گفت: طرف روسی از حکم دادگاه امریکایی که ایران را درحادثه 11 سپتامبر متهم کرده نگران است.

براساس اطلاعات خبرگزاری روسی اینترفاکس، زاخارووا با بیان این که این مساله موجب حیرت من شده است، اظهارداشت: با این وصف اگر ایران مقصر است دران صورت آمریکا 15 سال درافغانستان چه کار کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه یاداوری کرد: پس ازآن که به امریکا مجوز برای اجرای عملیات مربوطه درافغانستان داده شد، مسکو به واشنگتن پیشنهاد کرد که درمورد اقداماتی که در افغانستان انجام می دادند به شورای امنیت گزارش دهد اما آمریکا این گونه اقدام نکرد.

وی ادامه داد: دراین جا این سوال مطرح است که یا دادگاه نیویورک از تصمیم شورای امنیت اطلاع نداشت یا اینکه نیروهای آمریکایی واقعا 15 سال را درکشوری عملیات کردند که نمی بایست اجرا می شد.

درحالی که هیچ یک ازهواپیماربایان حادثه 11 سپتامبر ایرانی نبودند وشاکیان نیز نتوانستند هیچ مدرکی به دادگاه علیه ایرانیان ارایه کنند، «جرج دانیلز» رئیس دادگاه منطقه ای نیویورک ، با این توجیه که ایران ازخود دفاع نکرده است، دادخواست شاکیان را وارد دانسته دراین مورد حکم صادر کرده است.

«دانیلز» دراین حکم مضحک رای داده بود که خانواده های شاکی وشرکت های بیمه آمریکایی می توانند ازایران 10 میلیارد و 500 میلیون دلار غرامت طلب کنند.

کد خبر 328491

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha