چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: محمود عباس،رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد اجازه گسترش دامنه انتفاضه قدس و کشیده شدن آن به سمت انتفاضه مسلحانه علیه رژیم صهیونیستی را نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگوی تلویزیونی ضمن اعلام مخالفت با هرگونه اقدام و علمیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی، تصریح کرد که اجازه شلیک حتی یک گلوله به سمت صهیونیست‌ها را نخواهد داد.

عباس مدعی شد انتفاضه و مقاومت مسلحانه هیچ دستاوردی برای ملت فلسطین نداشته و نخواهد داشت و صرفا موجب حمایت بیشتر جامعه جهانی از اسرائیل خواهد شد.

او افزود: ما نمی‌خواهیم بجنگیم زیرا توان آن را نداریم. ما به دنبال زندگی در امنیت و آسایش از طریق تحقق راه حل تشکیل دو کشور هستیم و انتفاضه مردمی هم باید از طریق تظاهرات و تحصن‌های مسالمت‌آمیز با شعار " ما خواهان پایان اشغالگری هستیم" ادامه یابد.

محمود عباس اذعان کرد که با بسیاری از مسئولان رژیم صهیونیستی تاکنون مستقیما گفت‌وگو و مذاکره داشته است.

عباس اظهار داشت: اروپا که خود رژیم صهیونیستی را در سرزمین فلسطین تاسیس کرد، اکنون عقب‌نشینی کرده و هرگونه شهرک‌سازی این رژیم را اقدامی غیرقانونی دانسته و خواستار تحریم کالاهای تولید شده در این شهرک‌ها است.

او اشاره کرد آمریکا موضع عادلانه و منصفانه‌ای در قبال مساله فلسطین ندارد اما با این وجود نمی‌تواند از شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی نیز دفاع کند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ملت‌های عرب و مسلمان را به سفر به قدس و کرانه باختری دعوت کرد و شیخ یوسف قرضاوی و فتوای تحریم سفر به این اماکن تحت اشغال رژیم صهیونیستی را به شدت مورد حمله قرار داد.

کد خبر 328418

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha