چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شیوه‌های جدید ضدباروری مردان در کنفرانسی در شهر سیاتل آمریکا ارائه می شود.

به گزارش لایوساینس گرچه مردان با استفاده از کاندوم و عمل وازکتومی قادر هستند،مانع باروری خود شوند، اما هر کدام از این شیوه‌ها محدودیت‌های خاص خود را دارند.[می‌خواهید وازکتومی کنید]

اکنون در دومین کنفرانس "آینده ضدباروری مردان" که در شهر سیاتل آمریکا با حمایت موسسه‌های ملی بهداشت آمریکا، سازمان بهداشت جهانی و چند سازمان دیگر برگزار خواهد شد، چندین شیوه جدید امیدوارکننده برای پیشگیری از باروری مردان معرفی می‌شود:

مسدودکننده‌های اسپرم: پژوهشگرانی که "وسیله داخل واز" (Intra vas Device)  - وسیله‌ای که درون واز دفران یا مجرای منی‌بر در مردان قرار می‌گیرد- را ساخته‌اند،نتایج کاربرد ان را بر روی 90 مرد اعلام می‌کنند و به گفته سازندگان کارایی آن "کاملا با روش سنتی وازکتومی  قابل مقایسه است".

این وسیله که از مجموع‌ه‌ای از سرپوش‌های قابل برداشت ساخته شده است درون واز دفران قرار داد ه می شود و مانع جریان اسپرم می‌شود. همین لوله است که در وازکتومی آن را قطع می کنند.

البته پژوهش‌های بیشتری لازم است تا معلوم شود آیا پس از برداشتن این سرپوش‌ها باوری بازگشت پیدا می‌کند یا نه.

قرص شبه‌-تستوسترونی: دارویی با نام "تنظیم‌کننده انتخابی گیرنده آندروژن" (SRAM) برای درمان پوکی استخوان و تحلیل عضلات در انسان‌ها در حال بررسی است.

به گفته پژوهشگران این دارو بالقوه می‌تواند به عنوان داروی ضدباروری مردان مورد استفاده قرار گیرد. دارویی مشابه که به طور خوراکی به موش‌ها داده شده است، شمار اسپرم‌ها را در آنها کاهش داده است.

قرص‌های غیرهورمونی: پژوهش‌ها نشان می‌دهد که یک ترکیب غیرهورمونی به نام     CDB-4022 از حرکت اسپرم میمون به سوی مقصدش جلوگیری می‌کند.

بر اساس بررسی پژوهشگران دانشگاه پیتسبورگ باروری پس از 16 هفته به طور کامل به حالت عادی باز می گردد. اما بی‌خطر بودن این دارو هنوز باید مورد آزمایش قرار بگیرد.

به گفته کریستن تامپسون رئیس اتحادیه بین‌المللی ضدباروری مردان، بسیاری از مردان در آرزوی یک وسیله بهتر کنترل باروری هستند، " آنها به دنبال شیوه‌ای هستند که بتوان به آن اعتماد کرد."

به گفته کارشناسان بررسی‌ها نشان‌دهنده ان است که اکثریتی از مردان به دنبال شیوه‌های جدید ضد‌باروری هستند و  یک نظرسنجی جدید بوسیله اتحادیه بین‌المللی ضدباروری مردان نشان می‌دهد که 61 درصد آنها دارو‌های غیرهورمونی را نسبت به سایر گزینه‌ها ترجیح می‌دهند.

کد خبر 32840

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز