همشهری آنلاین: بوروسیا دورتموند در آخرین دیدار هفته ۲۶ بوندس‌لیگا ماینتس را شکست داد. مرگ یکی از تماشاگران سبب شد که این پیروزی با غم همراه باشد. بایرن، برلین، کلن، هوفن‌هایم، لورکوزن و مونشن‌گلادباخ از دیگر تیم‌های موفق بودند.

M.Reus
  • هرتا برلین ۲ - شالکه صفر

پیکارهای هفته ۲۶ بوندس‌لیگا شامگاه جمعه (۱۱ مارس/ ۲۱ اسفند) با دیدار هرتا برلین و شالکه آغاز شد. برلینی‌ها که رویای حضور در لیگ قهرمانان اروپا در فصل آتی را در سر می‌پروانند، چهره‌ای موفق از خود به نمایش گذاشته و با نتیجه ۲ بر صفر مهمان خود را شکست دادند. پایتخت‌نشین‌های هرتا در این دیدار کارآیی بیشتري در گلزنی نشان دادند. گل‌های برلین را اییبیزویچ و اشتارک (دقایق ۴۲ و ۶۵) به ثمر رساندند.

  • بایرن مونیخ ۵ - وردر برمن صفر

بایرن مونیخ که دو هفته گذشته را با شکست و تساوی پشت سر گذاشته بود، در هفته ۲۶ بوندس‌لیگا به مسیر موفقیت بازگشت و مهمان شمالی خود، وردر برمن را ۵ بر صفر در هم کوبید. این یکصدمین دوئل این دو تیم محسوب می‌شد. بیلان ۱۱ دیدار اخیر بایرن مونیخ و وردر برمن با ۱۱ پیروزی مونیخی‌ها همراه بوده است.

بایرن مونیخ در ۸۳ درصد از طول دیدار مقابل برمن مالکیت توپ را در اختیار داشت. یکی از چهره‌های موفق این پیکار توماس مولر، مهاجم خطرناک بایرن مونیخ بود که دو گل (در دقایق ۳۱ و۶۶) از پنج گل تیمش را به ثمر رساند. دیگر گل‌های صدرنشین بوند‌س‌لیگا توسط تیاگو (۹ و ۹۰) و روبرت لواندوفسکی (دقیقه ۸۶) به ثمر رسید. بایرن مونیخ در حال حاضر با ۶۶ امتیاز پیشتاز بوندس‌لیگا است.

  • بوروسیا مونشن‌گلادباخ ۳ - آینتراخت فرانکفورت صفر

بوروسیا مونشن‌گلادباخ نیز از تیم‌های موفق هفته ۲۶ بوندس‌لیگا بود. این تیم با پیروزی ۳ بر صفر خانگی مقابل آینتراخت فرانکفورت سه امتیاز به دست آورد و به رده‌ چهارم جدول ارتقا یافت تا همچنان از شانس حضور در رقابت‌های اروپایی در فصل آینده برخوردار باشد. تیم‌ فرانکفورت در مقابل در وضعیتی بحرانی به سر می‌برد و در رده‌ ۱۶ جدول جای دارد.

  • هانوفر صفر - اف ث کلن ۲

بحران تیم هانوفر نیز همچنان ادامه دارد. این تیم که قعرنشین جدول است، در هفته ۲۶ در خانه خود به مصاف اف ث کلن رفت و علیرغم برخورداری از امتیاز میزبانی با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد. چهره‌ موفق این دیدار "بیتن‌کورت"، مهاجم کلن بود که هر دو گل تیمش را به ثمر رساند. ناگفته نماند که او در گذشته در تیم هانوفر توپ می‌زد.

  • هوفن‌هایم یک - ولفسبورگ صفر

تیم ولفسبورگ که چندی پیش صعود به دور یک‌ چهارم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا را جشن گرفته بود، هفته ۲۶ بوندس‌لیگا را با ناکامی پشت سر گذاشت و یک بر صفر از میزبان خود، هوفن‌هایم شکست خورد. تک‌گل این دیدار را کراماریچ در دقیقه دوم بازی به ثمر رساند. ولفسبورگ در حال حاضر با ۳۷ امتیاز در رده هفتم است و هوفن‌هایم نیز با ۲۴ امتیاز در رده هفدهم جدول به سر می‌برد.

  • اینگولشتات ۳ - اشتوتگارت ۳

یکی از دیدارهای پرگل و پرجنب و جوش هفته میان تیم‌های اینگولشتات و اشتوتگارت برگزار شد که در رده‌های میانی جدول به سر می‌برند. پیکار دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی عادلانه ۳ بر ۳ به پایان رسید. اینگولشتات تا دقیقه ۷۹ بازی ۳ بر یک از مهمان خود عقب بود، اما توانست ورق را برگرداند و با گل‌های روپ و دیداوی (در دقایق ۷۹ و ۸۴) به تساوی برسد.

  • دارمشتات ۲ - آگسبورگ ۲

مصاف تیم‌های دارمشتات و آگسبورگ نیز از دیدارهایی بود که با تساوی خاتمه یافت. دارمشتات که در پنج دیدار اخیر خود طعم پیروزی را نچشیده بود، اين هفته نیز از کسب موفقیت محروم ماند. این تیم در دیدار خانگی مقابل آگسبورگ به تساوی ۲ بر ۲ دست یافت و تنها یک امتیاز کسب کرد. هر دو تیم در حال حاضر در رده‌های پایین جدول قرار دارند و خطر سقوط به لیگ دسته دوم آنها را تهدید می‌کند.

 

  • بایر لورکوزن یک - هامبورگ صفر

در دیدار باقیمانده هفته ۲۶ بوندس‌لیگا که یکشنبه (۱۳ مارس / ۲۳ اسفند) برگزار شد، تیم بایر لورکوزن توانست بحران چندهفته‌ای خود را پایان دهد. لورکوزنی‌ها در خانه خود با نتیجه یک بر صفر از سد هامبورگ گذشتند و سه امتیاز به دست آورند. لورکوزن در حال حاضر با ۳۹ امتیاز در رده هفتم جدول جای دارد و هامبورگ نیز با ۳۱ امتیاز رده‌ ۱۲ را به خود اختصاص داده است.

  • بوروسیا دورتموند ۲ - ماینتس صفر

پیکارهای هفته ۲۶ بوندس‌لیگا عصر یکشنبه با دیدار بوروسیا دورتموند مقابل ماینتس به پایان رسید. زردپوش‌های دورتموند در حضور ۸۱ هزار تماشگر توانستند با نتیجه ۲ بر صفر از سد مهمان خود بگذرند و به تعقیب بایرن مونیخ، صدرنشین جدول ادامه دهند. دورتموند در ۶۶ درصد از طول این دیدار مالک توپ و تیم برتر میدان بود.

نخستین گل این دیدار را مارکو رویس، ستاره‌ تکنیکی بوروسیا دورتموند در دقیقه ۳۰ به ثمر رساند.

در نیمه دوم نیز حملات زردپوش‌ها ادامه داشت تا این که در دقیقه ۶۰ بازی خبر مرگ یکی از تماشاگران هوادار دورتموند بر اثر ایست قلبی در ورزشگاه پیچید و بر روند بازی سایه انداخت. بازیکنان دو تیم در سکوت به بازی ادامه دادند. کاگاوا، ستاره ژاپنی دورتموند با زدن گل دوم در دقیقه ۷۳ پیروزی تیمش را قطعی ساخت.

 

کد خبر 328202

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha