یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرف لقمان سخنگوی رسمی ارتش یمن، شایعات برخی رسانه‌ها در خصوص عقب نشینی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از شهر تعز را تکذیب کرد.

 ارتش یمن عقب نشینی از تعز را تکذیب کرد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن ( سبا)، لقمان روز يكشنبه ضمن رد اینگونه شایعات گفت: طی دو روز گذشته کسی در این خصوص سخنی نگفته و ادعای رسانه ها درباره اعلام عقب نشینی ارتش وکمیته های مردمی از شهر تعز دروغ محض است.

سخنگوی ارتش و کمیته های مردمی یمن از رسانه ها خواست ضمن رعایت حفظ بیطرفی ،صداقت و امانت در انتشار اخبار یمن به شایعات رسانه های مزدور و مغرض اهمیت نداده و فقط اخبار منتشره از خبرگزاری رسمی یمن ( سبا) به نقل از وی را تایید کنند.

منابع یمنی روز شنبه اعلام کردند که در درگیری میان ارتش و نیروهای مردمی یمن و مزدوران عربستان در تعز یکی از فرماندهان مزدوران به هلاکت رسید.

ابراهیم غالب از فرماندهان مزدوران عربستان در منطقه «بنی خیله» در غرب شهر تعز به هلاکت رسیده است.

در همین راستا یگان های توپخانه ای ارتش یمن مواضع مزدوران عربستان در شهر «التربه» در جنوب تعز را هدف قرار دادند.

در این حمله توپخانه ای دستکم سه نفر از مزدوران عربستان به هلاکت رسیده و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

براثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا زخمی شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

  • جنگنده های سعودي چندین استان یمن را بمباران کردند

از سوي ديگر جنگنده های سعودی در 24 ساعت گذشته مناطق مسکونی و زیرساخت های چند استان یمن را بشدت بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبا»، یک منبع امنیتی گفت: جنگنده های عربستانی با حمله به منزلی در منطقه بنی جبر المخروق در بخش خولان الطیال استان صنعا همچنین دو خانه در منطقه نهم، مناطق بران،محلی و مسوره در این بخش و دو منطقه الصمع و الفریجه را در شهر ارحب هدف قرار داده و با خاک یکسان کردند.

این منبع افزود: جنگنده های متجاوز سعودی با حمله به شهرهای ذباب و تعز، مناطق مجزر و صراح در استان مارب، یک مدرسه در منطقه الشریجه در استان لحج و منطقه الغیل در استان الجوف را بمباران کردند.

هواپیماهای متجاوز عربستانی طی دو نوبت روستای تله بعزله عبیده از توابع بخش یریم در استان اب را نیز مورد حمله قرار دادند که بر اثر آن یک خانه به طور کامل تخریب شد.

بالگردهای آپاچی عربستان نیز چندین محله در منطقه المنصوره در استان عدن و ساختمان شورای محلی آن را مورد حمله قرار دادند.

هنوز آمار کشته ها و زخمی های این جنایت عربستان در یمن منتشر نشده است.

عربستان از ششم فروردین امسال (1394) در ائتلافی با 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی اطلاعاتی آمریکا حملات گسترده ای را به یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیان یمنی جلوگیری کند.

این حملات تاکنون تاثیری در موازنه قدرت در یمن نداشته است اما هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان را کشته و یا زخمی کرده است و ده ها هزار یمنی نیز آواره و 80 درصد زیر ساخت ها و تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

کد خبر 328072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha