همشهری آنلاین: تارنمای شبکه تلویزیونی تله سور خبر داد که در دیدار رئیس جمهوری کوبا با وزیر امور خارجه ونزوئلا در هاوانا، دو کشور در برابر تهدید آمریکا اعلام همبستگی کردند.

کوبا و ونزوئلا در برابر تهدید آمریکا اعلام همبستگی کردند

به گزارش ايرنا به نقل از تله سور، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا فرمانی را سوم مارس سال جاری میلادی (13 اسفند) تمدید کرد که بر اساس آن ونزوئلا تهدیدی غیر عادی و خارق العاده علیه امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده شمرده می شود.

در واکنش به تمدید این فرمان از سوی رییس جمهوری آمریکا، هزاران نفر از مردم کاراکاس پایتخت ونزوئلا به خیابان ها ریختند و این اقدام را به عنوان یک فرمان امپریالیستی محکوم کردند.

کاسترو در این دیدار مجدداً دستورالعمل اجرایی باراک اوباما را رد کرد و حمایت بی چون و چرای مردم کوبا را از مردم ونزوئلا و دولت نیکولاس مادرو اعلام کرد.

وی همچنین حمایت خود را از وحدت مردم و ارتش ونزوئلا در راه حفظ صلح، نظم قانونی و دستاوردهای انقلاب بولیواری اعلام کرد.

دلسی رودریگز وزیر امور خارجه ونزوئلا در سفر به هاوانا با همتای کوبایی خود و وزیر تجارت خارجی و سرمایه گذاری آن کشور نیز دیدارهایی دوستانه برای تقویت پیوندهای دیپلماتیک انجام داد.

به گزارش ایرنا، چند روز پیش نیکلاس مادرو رئیس جمهوری ونزوئلا در اعتراض به سیاست های دوگانه آمریکا، کاردار ونزوئلا را از واشنگتن فراخواند.

آمریکا در سال 2002 از کودتای ضد دولتی مخالفین دولت هوگو چاوز رهبر متوفی ونزوئلا حمایت کرد و از آن تاریخ تا کنون، سیاست خصمانه ای در قبال دولت مادرو در پیش گرفته است.

تصمیم رئیس جمهوری آمریکا به این دلیل است که به گفته کاخ سفید، ونزوئلا همچنان به تعقیب مخالفان سیاسی می پردازد و در این کشور، محدودیت در آزادی مطبوعات افزون بر خشونت و نقض حقوق بشر وجود دارد.

ونزوئلا فرمان اجرایی صادر شده از سوی « باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا را که در آن از ونزوئلا به عنوان تهدید علیه امنیت ملی آمریکا یادشده است بشدت رد می کند. رودریگز پیشتر گفته بود که سیاست های واشنگتن، عوامل ضددموکراتیک و خشن اپوزیسیون ونزوئلا را برای حمله علیه نهاد های ونزوئلایی و مقام های مشروع و قانونی این کشور تشویق می کند.

کد خبر 328070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha