مرحله‌ هوایی رزمایش ضربت ذوالفقار، از امروز [شنبه11 شهریور] در منطقه‌ مرکزی کشور به اجرا در می‌آید. پیش از این مراحل زمینی و دریایی این رزمایش بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران، با موفقیت به اجرا درآمده بود.

« امیر سرتیپ خلبان کریم قوامی» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مورد به ایسنا گفت: 12 استان، 8 پایگاه هوایی و 5 پایگاه شکاری در مرحله‌ی هوایی رزمایش ضربت ذوالفقار شرکت دارند و جنگنده بمب‌افکن‌های اف 14، اف 5، اف 7 و میگ نیز در عملیات‌ها حضور دارند.

وی افزود: برای اولین بار در این رزمایش جنگنده شکاری‌های صاعقه ساخت جمهوری اسلامی ایران نیز به انجام عملیات می‌پردازند.

امیر سرتیپ خلبان قوامی تصریح کرد: در این رزمایش گروه‌های آفندی و پدافندی ارتش، تاکتیک‌های ره‌گیری آمادگی خود را به نمایش می‌گذارند و هم‌چنین بمب‌های ساخت نیروی هوایی ارتش به کار گرفته می‌شود.

وی تأکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با آمادگی خود می‌تواند هر گونه تهدید فرامنطقه‌ای را عقیم و بی‌اثر کند.

فرمانده نیروی هوایی در پایان پیام جمهوری اسلامی ایران را در رزمایش ضربت ذوالفقار، صلح و دوستی برای کشورهای همسایه و مسلمان و ایستادگی و دفاع از نظام تا آخرین قطره‌ی خون، برای دشمنان برشمرد.

اما به گزارش خبرگزاری فارس به گزارش به نقل از ستاد خبری رزمایش بزرگ ضربت ذوالفقار، این مرحله از رزمایش ضربت ذوالفقار با هدف نمایش آمادگی رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از آسمان هوایی کشور و نبردهای هوایی با استفاده از تجهیزات و توانمندی‌های بهینه و تولید شده در داخل کشور انجام می‌شود.

بهره‌گیری از سامانه‌های پدافند نوین، هواپیماهای جنگنده صاعقه، موشک‌های بهینه شده، بمب‌های ساخت داخل و سامانه‌های راداری مدرنیزه شده از جمله مواردی هستند که در این رزمایش به شکل گسترده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

گستردگی و سطح استفاده از امکانات در نیروی هوایی این رزمایش تاکنون بی‌سابقه بوده و می‌توان رزمایش ضرب ذوالفقار را در قسمت هوایی گسترده‌ترین رزمایش هوایی چند سال اخیر ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست.

نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی این نیرو همزمان طرح‌های تاکتیکی متعددی را در مناطق مختلف کشور اجرا می‌نماید و طی چندین مرحله و با استفاده از توانمندی پایگاه‌های نیروی هوایی در سطح کشور و استفاده از خلبانان و کارکنان متخصص جوان گوشه‌هایی از آمادگی روحی و رزمی فرزندان ملت در ارتش را به نمایش می‌گذارند.

کد خبر 3280

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز