همشهری آنلاین: به دنبال فراخوان رهبر جریان صدر عراق برای برگزاری تظاهرات علیه فساد، ده‌ها هزارن تن از مردم بغداد روز جمعه با در دست داشتن پرچم‌های کشورشان به خیابان‌های پایتخت آمدند.

تظاهرات گسترده حامیان صدر و تدابیر شدید امنیتی در بغداد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه الجزیره، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر متعهد شده که همراه با تظاهرکنندگان در صفی یکپارچه علیه فساد خواهد ایستاد و روز جمعه ده‌ها هزار تن از هوادارانش به میدان التحریر در مرکز بغداد رفتند.

پیشتر صدر هوادارانش را به تظاهرات در نزدیکی دروازه‌های منطقه الخضرء، امنیتی‌ترین منطقه بغداد فراخوانده بود اما از خواسته خود کوتاه آمد و از پیرواش خواست تا به تظاهرات در میدان التحریر در مرکز پایتخت اکتفا کنند. عقب نشینی صدر در واکنش به بروز نشانه‌های مثبتی از اصلاحات از سوی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق صورت گرفت.

پیشتر نخست وزیر عراق در سخنانی تلویزیونی خطاب به مردم عراق از جدیت خود برای انجام اصلاحات از طریق ایجاد تغییرات در کابینه خبر داده بود.

وی بر نزدیک بودن اجرای تغییرات اساسی وزارتی تاکید کرد و گفت: به زودی تغییرات وزارتی را انجام خواهیم داد و اسامی وزیران تکنوکرات و شایسته را برای تصدی پست‌ها علام خواهیم کرد.

تظاهرات روزجمعه در بغداد سومین تظاهرات پیاپی در پایتخت عراق محسوب می‌شود که غالبا در روزهای جمعه و بعد از نماز جمعه برگزار می‌شود. صدر و هامیانش خواهان اصلاحات سیاسی و "مبارزه جدی" با فساد هستند.

کد خبر 327895

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha