چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت سامسونگ اعلام کرد فروش حافظه SSD (دیسک حالت جامد) ۱۵.۳۶ ترابایتی خود را به عنوان بزرگترین حافظه SSD موجود در بازار به زودی آغاز خواهد‌کرد.

حافظه

براساس گزارش ساينس الرت،‌ براي درك بهتر ميزان گنجايش اين حافظه سخت يا ، آن را 16 ترابايتي در نظر بگيريد: در يك حافظه 16 ترابايتي مي‌توان بيش از سه ميليون فايل با فرمت MP3، بيش از چهار هزار فيلم يا بيش از پنج ميليون عكس ديجيتال را ذخيره كرد. اين حافظه با نام تجاري PM1633a با وجود گنجايش بالايي كه دارد،‌طولي برابر 6 سانتيمتر دارد،‌از اين رو به راحتي قابل حمل است و ابعاد كوچك آن، حجم وسيعي كه در درون دارد را پنهان مي‌سازد.

در هارد درایو PM1633a سامسونگ، از حافظه فلش NAND 256 گیگابیت استفاده شده است. طبق گفته این شرکت کره‌ای، این حافظه SSD، برای مصارف عمومی تولید نشده و هدف سامسونگ از این محصول، به کارگیری آن در سرورها می باشد.

سامسونگ برای رسیدن به چنین حجمی از 48 لایه سه بیتی به ازای هر سلول TLC به‌صورت ترانزیستورهای 3D V-VAND بهره برده است که بیشتر از 24 لایه به‌کار برده در ساخت هاردهای خود در سال 2013 و بیشتر از 36 لایه بکار رفته در هاردهای 2014 است. گنجاندن چنین حجمی داخل فضای 6 سانتيمتري به‌نوعی شاهکار فناورانه محسوب می‌شود.

درحقيقت به جاي اينكه لايه‌هاي درون اين حافظه به صورت افقي و دوبعدي روي هم قرار بگيرند،‌ سلول‌هاي NAND در ساختاري سه‌بعدي روي هم قرار گرفته‌اند. اگرچه هنوز قيمت اين حافظه اعلام نشده، اما مي‌توان انتظار قيمتي چند هزار دلاري را داشت.

کد خبر 327764

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha