همشهری آنلاین: مدیرکل حمل و نقل و پایانه استان بوشهر با بیان اینکه طی سال‌های گذشته ضریب ایمنی جاده‌های کشور افزایش یافته است به کاهش حضور پلیس در جاده‌ها به سبب بهره مندی از سیستم‌های هوشمندی جاده‌ای اشاره کرد.

راهنمای خرید اینترنتی بلیت اتوبوس

حمیدرضا علم گفت: سیاست دولت، چهارخطه کردن باندها به جای دو خطه است که هم اکنون در جاده‌های کشور در دستور کار است. جاده‌ها روز به روز در شرایط مناسب تری برای تردد قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه تراکم خودرو به نسبت جاده ها همخوانی ندارد، ادامه داد: در برخی جاده ها ترافیک به قدری زیاد است که مردم ساعتها زمان خود را دست می دهند که باید یک فکر اساسی صورت گیرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه استان بوشهر با تاکید بر اینکه سالهاست جاده های کشور ایمنی مثال زدنی دارند، اظهار کرد: به جرات می توانم بگویم توسعه جاده ای کشور حتی در بخش علائم بسیار چشمگیر است و در تمام استانهای کشور جاده های چهارخطه همراه با تمام علائم راهنمایی رانندگی در حال افزایش است.

علم با بیان اینکه شرایط فعلی با جاده های قدیمی کشور طی سالهای گذشته قابل مقایسه نیست، تاکید کرد: سیستم های هوشمند جاده ای فعال شده و عملاً حضور فيزيكي پلیس به لطف فعال سازی سیستم های هوشمند، کمتر شده است.

در اکثر جاده های کشور سیستم های تردد شمار نصب شده که این سیستم و تاثیر آن بر ترافیک در ایام نوروز خود را بیشتر نشان می دهد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مردم باید از نظر فرهنگی آموزش ببینند که برای جا به جایی و تردد در سایر شهرها می توانند از سیستم حمل و نقل عمومی جاده ای به جای وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند، اظهار کرد: ناوگان عمومی ایران رو به بهبودی است و اتوبوس ها روز به روز به تکنولوژی جدید مجهز می شوند. حتی ایمنی این اتوبوس ها بسیار بیشتر از خودروهای شخصی است.

وي ادامه داد: در صورتیکه این ناوگان به طور کامل نوسازی شود ضمن افزايش ايمني، ضریب اشتغال صندلی بیشتر می شود و درآمد برای ناوگان بیشتر می شود.

علم تاکید کرد: مطمئنا به تبع استفاده از ناوگان بین شهری، تجهیزات به کار برده شده در اتوبوس ها ارتقا بیشتر می یابد. استفاده از لاستیک چینی کمتر می شود و استانداردهای روز دنيا بیشتر به کار برده می شود در حالیکه برای ارزانی لاستیک، رانندگان سراغ لاستیک های چینی می روند.

کد خبر 327665

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha