iهمشهری آنلاین: مشاور سیاسی و رسانه‌ای اسد تصریح کرد: تغییر در رویکرد آمریکا به خاطر پایداری مردم سوریه و شکست دشمنان مقاومت و سوریه در تحقق اهدافشان است.

مشاور اسد: آل سعود ابزار غرب است| شهر آوارگان اردوغان هرگز ایجاد نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در گفتگو با شبکه خبری "المنار" گفت: دولت سوریه نگران سرنوشت مذاکرات سوری سوری در ژنو نیست؛ چراکه معیار ما کشور، مردم، تمامیت ارضی و استقلالمان است و این معیار هرگز تغییر نخواهد کرد و هیچ کسی هم نمی‌تواند آن را تغییر دهد.

وی گفت: دولت سوریه از همان آغاز بحران در توقف خشونت و خونریزی و ایجاد حل سیاسی بحران جدی بوده و همچنان هست. مسئله مهم برای ما از بین بردن تروریسم و بازگشت امنیت به مردمی است که تنها یک سوریه یکپارچه را قبول خواهند کرد.

شعبان گفت: دولت سوریه به توافقنامه آتش‌بس احترام می‌گذارد. ما امیدواریم که زمینه‌ای برای آشتی‌ها فراهم شود؛ چراکه مهم‌ترین مسئله دادن فرصت به کسانی است که سلاح حمل کرده‌اند اما می‌خواهند به آغوش وطن بازگردند.

وی تأکید کرد: تناقضی میان سیاست سوریه و روسیه وجود ندارد. آنچه که رسانه‌ها درباره اختلافات می‌گویند درست نیست. روسیه به سوریه احترام کامل می‌گذارد و روابط ما ممتاز است.

شعبان تصریح کرد: نزدیکی آمریکا و روسیه عامل مهمی است و بر موضع استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه تأثیر گذاشته است. تغییر موضع آمریکا به پایداری مردم سوریه و شکست دشمنان مقاومت و سوریه در تحقق اهداف خود برمی‌گردد. برای همین ما در آغاز پیروزی قرار داریم که به خاطر آن مبارزه کردیم.

وی گفت: نظام آل سعود و ترکیه لیست کاری ندارند، چراکه آن‌ها گروه‌های منطقه‌ای هستند که آنچه را که از آن‌ها خواسته شده اجرا می‌کنند. آمریکا و کشورهای غربی نظام آل سعود و عادل الجبیر، وزیر خارجه‌اش را به حرکت درمی‌آورند. آنچه که در رسانه ها درباره عملیات زمینی عربستان در سوریه گفته شده هیچ ارزشی ندارد.

شعبان گفت: برخی طرف‌های مخالف سوری نماینده منافع کشورهایی هستند که پول و سلاح را برای کشتن مردم سوریه می‌فرستند. زمانی که مردمی ابزار دست کشوری هستند که پول، سلاح و متجاوزان را به سوریه می‌فرستد و شهروندانش را می‌کشد آیا می‌توان این‌ها را "مخالف" نامید.

وی گفت: انتخابات پارلمانی سوریه در 13 آوریل آتی یک مسئله واجب در قانون اساسی برای مردم سوریه است و هیچ کسی نمی‌تواند مانع آن شود. دلیل هیاهو و جنجال رسانه‌ای بر سر این موضوع این است که آن‌ها می‌خواهند خلائی در قانون اساسی سوریه ایجاد کنند اما حکومت و مردم سوریه به این موضوع واقف هستند.

شعبان خواهان حمایت واقعی و جسورانه از فلسطین پس از جهنمی که جهان عرب در آن قرار گرفت، شد؛ جهنمی که در آن مسئله فلسطین به کنار رفته و برای لغو حق بازگشت فلسطینیان به مناطق اشغال شده‌شان با غرب توطئه‌چینی شده است.

مشاور اسد گفت: اشغالگران اسرائیلی پس از تحریمشان توسط غرب برای جبران شکست خود دنبال دستیابی به شرکا هستند برای همین برخی نظام‌های عربی حوزه خلیج فارس به سمت این دشمن می‌روند اما این روابط آینده‌ای نخواهد داشت همانطور که مردم این دولت‌ها اجازه آن را نخواهند داد.

شعبان درباره اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه درباره ایجاد شهری برای پناهجویان سوری در مرز با ترکیه گفت: چنین شهری هرگز ایجاد نخواهد شد و هیچ کسی با این مسئله توافق نکرده است. ترکیه برای ایجاد منطقه امن تلاش می‌کند اما این مسئله هرگز رخ نخواهد داد.

وی درباره تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان توسط شورای همکاری خلیج فارس گفت: این اقدام نتیجه عجز و شکست و خود را افکندن در آغوش صهیونیسم و پابوسی صهیونیسم و نتیجه تاریخ طولانی از همکاری با دشمنان این امت علیه امت عربی است.

کد خبر 327653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha