همشهری آنلاین: شرکت فولاد مبارکه نخستین بار درکشور موفق به ساخت ورق فولادی مورد نیاز برای ساخت مخازن گاز طبیعی فشرده (CNG) ویژه خودروهای سواری شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد رجایی مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به
رویکرد تولید خودروهای دوگانه سوز و نیاز به مخازن CNG گفت: فولاد مبارکه تحقیقات ساخت ورق‌های فولادی مورد نیاز ساخت این مخازن را از دوماه پیش آغاز کرد که هم اکنون تولید این ورق به صورت آزمایشی آغاز شده و ورق های تولیدی در حال طی کردن آزمایش‌های مورد نیاز است و تاکنون 30 تن از این محصول تولید شده است.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه قادر به تامین ورق‌های مورد نیاز از این نوع است و هیچ محدویتی وجود ندارد.

رجایی گفت: فولاد مبارکه امسال 800 هزار تن فولاد خاص تولید می‌کند.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 90درصد قطعات مکانیکی به سازندگان داخلی سفارش داده می شود و در بخش اسکلت فلزی نیز 100 درصد طراحی و اجرا به دست کارشناسان و مهندسان ایرانی انجام می شود و نیز عملیا ت نصب و راه اندازی خطوط تولید فولاد به طور کامل نیروهای داخلی انجام می شود.

مدیر عامل فولاد مبارکه گفت: با توجه به ظرفیت های مهندسی ایجاد شده در بخش طراحی و راه اندازی خطوط تولید فولادی زمینه برای بومی سازی مهندسی فولاد درکشود مهیاست و در آینده نزدیک از کارشناسان خارجی در بخش مهندسی خطوط تولید فولاد، بی نیاز خواهیم شد.

رجایی گفت: با توجه به توانمندی مهندسان ایرانی در طراحی و اجرای خطوط تولید فولاد درصدد صادرات خدمات فنی مهندسی به کشورهای همسایه هستیم که
مطالعات اولیه برای حضور در عراق برداشته شده است.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به آخرین وضع واگذاری سهام این شرکت در قالب اصل 44 قانون اساسی گفت: واگذاری سهام این شرکت از اسفند 85 آغاز و تاکنون 49 درصد سهام این شرکت از طریق بورس واگذار شده و بقیه نیز در دستور کار سازمان خصوصی سازی است.

رجایی ظرفیت کنونی این شرکت را 4 میلیون و 200 هزار تن اعلام کرد و گفت: تولید این شرکت در سال جاری از مرز 4میلیون و 350 هزار تن نیز فراتر خواهد رفت.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: هم اکنون طرح اصلاح خطوط تولید فولاد مبارکه با سرمایه گذاری 3 هزار میلیارد ریالی درحال اجراست که با اجرای این طرح زمینه افزایش 20 درصدی تولید، کاهش هزینه تولید، بهبود شرایط زیست محیطی و ارتقای کیفی محصولات فراهم خواهد شد.

کد خبر 32755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز