همشهری آنلاین: پسر ستاره عنوان یکی از کتاب‌های حسین فتاحی است که زندگی ابن‌سینا یکی از مشهورترین و تاثیر‌گذارترین فیلسوفان و دانشمندان ایران زمین را برای نوجوانان روایت می‌کند.

سومین بازنشر «پسر ستاره» داستان زندگی ابوعلی سینا

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، این اثر با ویراستاری جدید و برای بار سوم روانه بازار نشر کتاب شده است.

پسر ستاره نخستین بار در سال 1377 به قلم حسین فتّاحی منتشر شد و با توجه به استقبال خوب خوانندگان در سال 1378 به چاپ دوم رسید. این اثر دومین عنوان از مجموعه کتاب‌های مفاخر است که دفتر نشر فرهنگ اسلامی آن را منتشر کرده است.

عنوان کتاب «پسر ستاره» گریزی دارد به نام مادر ابن سینا که یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین افراد در زندگی این دانشمند به‌نام بوده است و همچنین اشاره‌ای به نقش بی‌بدیل او در دنیای علم و فلسفه دارد. دانشمندی که همچون ستاره نمادی بوده است برای سایر علم پیشگان و دانشمندان که در تاریکی شب‌ها مسیر خود را بیابند.

در این میان کتاب «شفا» به عنوان یک دانش‌نامه جامع علمی و فلسفی، همچنین «قانون»، یکی از معروف‌ترین آثار تاریخ پزشکی از جمله تالیفات این دانشمند ایرانی به شمار می‌رود که یکم شهریور زادروز او نیز روز پزشک نام گذاری شده است.

«پسر ستاره» یکی از آثار حسین فتاحی نویسنده ایرانی متولد 1336 در یزد است که نخستین کار او کتاب «مدرسه انقلاب » در سال 60 از سوی مجله کیهان بچه‌ها منتشر شد.

فتاحی پس از آن در سه حوزه تالیف، ترجمه و بازنویسی آثار متعددی را برای کودکان و نوجوانان منتشر کرده است.

از جمله آثار وی می‌توان به کودک و توفان، آتش در خرمن، پسران جزیره و امیر کوچولوی هشتم اشاره کرد.

این کتاب در 83 صفحه وبه صورت مصور در فروشگاههای دفتر نشر فرهنگ اسلامی ارائه می گردد. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به سایت www.daftarnashr.com ویا کانال تلگرام Telegram.me/daftarnashr مراجعه فرمایند.

کد خبر 327549

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha